لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۲۰

برخورد هواپيمای مسافری با ۱۵۰ سرنشين به ساختمانی در نيجریه


 لاگوس و هواپیمای سقوط کرده
لاگوس و هواپیمای سقوط کرده
يک هواپيمای مسافربری با بیش از ۱۵۰ سرنشين روز يکشنبه در لاگوس، بزرگترین شهر نيجریه با يک ساختمان مسکونی دو طبقه برخورد کرد.

به گزارش رويترز، اين هواپيما متعلق به خطوط هوايی دينا است و، عمليات امدادی هنوز ادامه دارد. يک مقام دولتی نيجریه گفته بعيد می‌داند کسی بتواند از اين حادثه جان سالم به در ببرد.

شاهدان عينی می‌گويند آتش بزرگی در محل حادثه برپا شده و ماموران آتش نشانی سعی می‌کنند آن را خاموش کنند. آسوشيتد پرس گزارش داده فعلا ماموران توانسته‌اند فقط جسد يک نفر را از محل بيرون بکشند.

سخنگوی پليس نيجریه گفته که اين هواپيما، در منطقه‌ای مسکونی واقع در شمال فرودگاه لاگوس سقوط کرده است. اين هواپيما قرار بود از ابوجا، پايتخت نيجریه راهی لاگوس شود که نرسيده به لاگوس دچار سانحه شد.

به گفته شاهدان عينی اين هواپيمای مسافربری دی سی – ۱۰، تقريبا به طور کامل از بين رفته و لاشه‌های آن در محل حادثه و به آپارتمان‌های مسکونی محل، پخش و پرتاب شده است.

آسوشيتد پرس به نقل از شاهدان عينی نوشته حتی می‌توان شماری از اجساد کشته‌شدگان را در ميان خرابه ها ديد.

اين هواپيما آن طور که گزارش شده، با دماغه و با سر به زمين اصابت نکرده و با شکم روی زمين آمده است. ابتدا به يک فروشگاه مبل و لوازم خانگی خورده و سپس به يک ساختمان دو طبقه رفته است.

رويترز در گزارشی نوشته دود سياه سنگين روی محل حادثه کار امدادرسانی را دشوار کرده و همچنين هوا در حال تاريک شدن است که کار جست و جو را دشوارتر می کند.

گزارش‌ها حاکی است هوا در زمان اين سانحه شاهد تغيير ويژه ای نبوده و توفان يا گردباد شديد هم ديده نشده است.

نزديک به چهار هفته پيش، يکی از هواپيماهای همين شرکت هوايی در نزديکی لاگوس مجبور به فرود اضطراری شد که گفته شد هواپيما مشکل فنی داشته است.
XS
SM
MD
LG