لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۶

دستکم هشت تن در جريان خشونت های در عراق کشته شدند


در جريان حمله نظامی مردان مسلح به خانه ای در بغداد، پنج ساکن خانه يک افسر پليس، همسر و دو کودکش بودند، کشته شدند. سه تن هم در جريان حملاتی در بصره و موصل کشته شدند.

به گزارش روز يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ماه خبرگزاری فرانسه، در جريان حادثه ای ديگر، شماری از مردان مسلح هشت نيروی پليس را در نزديکی رمادی در غرب بغداد، ربودند.

حوادث روز شنبه و يکشنبه، مرگبارترين حملات در ماه های گذشته در عراق گزارش شده است. روز جمعه گذشته هم در جريان سه بمبگذاری در محله سنی نشين در بغداد، نزديک به ۶۰ تن کشته شدند. پس از اين حادثه شماری بمبگذاری در محله های شيعه نشين روی داد.

به گفته پليس عراق، روز شنبه مردان مسلح در محله الرشيد بغداد به خانه «عدنان ابراهيم» يکی از افسران پليس دايره مقابله با تروريسم حمله کرده و وی را به همراه همسر و دو فرزندش کشتند. مردان مسلح در جريان گريز از محل با نيروهای نظامی درگير شدند که يک افسر پليس هم در جريان آن کشته شد.

پليس عراق همچنين گزارش داده در بصره هم «اسد نصير» از روحانيون سنی هم در خانه اش به ضرب گلوله کشته شده است.

در جريان انفجار يک بمب کنار جاده ای در شهر موصل در شمال عراق، دو سرباز کشته شده و دو سرباز ديگر هم زخمی شدند.

روز جمعه در جريان انفجار دو بمب در مسجد سنی ها در بعقوبه در ناحيه ای حدود ۵۰ کيلومتری شمال بغداد، نزديک به ۴۱ تن کشته شدند.

مقامات پليس بعقوبه می گويند شماری از افراد مظنون به دست داشتن در اين بمبگذاری را دستگير کرده اند ولی هويت آن ها و اين که آيا مرتبط به گروه يا دسته خاصی بوده اند، هنوز اعلام نشده است.

گزارش رسانه ها حاکی است درگيری اخير ميان گروه های شيعه و سنی يادآور اوج درگيری ها در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ است.

اين گزارش می گويد درگيری های اخير از ماه پيش و در جريان به حمله به اعتراض گروه های سنی مخالف دولت حاکم شروع شد که در جريان آن نزديک به ۵۰ تن کشته شدند.
XS
SM
MD
LG