لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۹

تظاهرات حامیان اوکراین و حامیان روسیه در شهر ادوسای اوکراین


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی – جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۳
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:06 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی – جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۳:

در اوکراين، گروه‌های حامی اوکراين و حامی روسيه در شهر ادوسا تظاهرات کردند. حاميان اوکراين خواستار استعفای رييس شورای شهر ادوسا به دليل اظهارات حمايت از روسيه او هستند. حاميان روسيه از ولاديمير پوتين درخواست کردند آن‌ها را از دست «ملی‌گرايان اوکراينی» نجات دهد. گزارشی از بروز خشونت در جريان اين تظاهرات اعلام نشده است.

در کی‌يف تظاهراتی برای درخواست ممنوعيت استفاده از کالاهای روسی برگزار شد. اين گروه معترض گفته درخواست ممنوعيت استفاده از کالاهای بلاروسی و شراب و برندی ارمنستان را هم دنبال خواهد کرد. معترضان می‌گويند اين کشورها از الحاق کريمه اوکراين به خاک روسيه حمايت کرده‌اند.

در عراق، ساکنان شهر رمادی که در پی درگيری‌های استان انبار خانه و زندگی خود را رها کرده بودند، به تدريج به خانه‌های خود بازگشتند. ساکنان استان انبار از دولت خواسته‌اند برای تعمير و بهبود خانه‌هايشان به آن‌ها کمک کند. استان انبار در دوماه گذشته صحنه درگيری شبه نظاميان مرتبط با القاعده با نيروهای دولتی عراق بود.

در قرقيزستان و پس از به خشونت کشيده شدن تظاهرات در ناحيه تالاس در شمال اين کشور، دو مامور پليس در بيمارستان بستری شده و ۱۷ تن ديگر زخمی شدند. نزديک به ۱۵۰ تن از معترضان جاده ميان قرقيزستان و قزاقستان را مسدود کرده و خواستار پايان دادن به عمليات استخراج در يک معدن طلا شدند.

در پاکستان، بستگان و خانواده‌های بلوچ که اعضای خانواده آن‌ها ربوده شده، پس از کشف يک گور دسته‌جمعی در بلوچستان، در شهر کراچی تظاهرات کردند. معترضان می‌گويند بلوچ‌هايی که خبری از آن‌ها در دست نيست، در اين گور خاک شده‌اند. اين سومين گور دسته‌جمعی است که در چهارماه گذشته در بلوچستان پاکستان کشف می‌شود.

در شهر پيشاور پاکستان، شماری از افراد روبرو با محدوديت بينايی تظاهرات کرده و از دولت خواستند موجبات خدمات اجتماعی بهتر و فرصت‌های شغلی برای آن‌ها فراهم کند. معترضان گفتند اگر دولت محلی به خواسته آن‌ها اهميت ندهد، اعتراض خود را به اسلام آباد، پايتخت اين کشور می‌کشانند.

در تاجيکستان، تيم فوتبال جوانان دختر اين کشور پس از کسب مقام چهارم در مسابقات قهرمانی آسيای مرکزی در سريلانکا، به دوشنبه بازگشتند. تيم جوانان دختر تاجيکستان از سد سريلانکا و بوتان گذشت اما به ايران، هند و نپال باخت.
XS
SM
MD
LG