لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۵

دو تن از اعضای پوسی رایوت در میان دستگیرشدگان در مسکو


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی – دوشنبه پنجم اسفند ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:41 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی – دوشنبه پنجم اسفند ۱۳۹۲:

در مسکو، پليس نزديک به ۲۰۰ تن از معترضان به اعلام احکام متهمان پرونده موسوم به بولوتنايا را بازداشت کرد. «آلکسی ناوالنی» از سران معترضان و دو تن از اعضای گروه پوسی رايوت در ميان بازداشت شدگان هستند. دادگاه هفت تن از متهمان پرونده بولوتنايا را به حدود چهارسال زندان محکوم کرده است. معترضان می گويند اين پرونده و اتهام های آن سياسی است.

در کابل پايتخت افغانستان، مراسم خاکسپاری نظامی برای ۲۱ افسرنظامی که در حمله يک روز قبل در استان کونار کشته شدند، برگزار شد. در جريان اين حمله، صدها تن از شبه نظاميان طالبان به مقرنظامی در نزديکی مرز افغانستان با پاکستان حمله کردند. وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد هنوز از سرنوشت هشت تن از سربازانی که در جريان اين حمله حضور داشتند، در دست نيست.

در پيشاور در شمال غربی پاکستان، مقامات دولت محلی برنامه ای را به اجرا گذاشتند که در صورتی که خانواده ها بچه های خود را برای واکسيناسيون بياورند، به آن ها پاداش نقدی داده شود. ساکنان اين منطقه حاضر به همکاری با ماموران تيم واکسن فلج اطفال نيستند. طبق اين برنامه، به ازای هرکودکی که واکسن دريافت کند، مبلغ يک هزار روپی، معادل ۱۰ دلار آمريکا به خانواده پرداخت می شود.

در «سيمفرپول» در اوکراين، نزديک به ۱۵ هزار تن از تاتارهای کريمه در مقابل پارلمان تظاهرات کردند و درخواست کردند پارلمان منحل شود. پارلمان کريمه هنوز از ويکتور يانوکوويچ، رييس جمهوری برکنار شده اوکراين حمايت می کند.

همچنين در سيمفروپول، نزديک به يک هزار تن از فعالان حامی روسيه در مراسم تظاهرات روز دفاع از سرزمين پدری که پيش از اين در جريان حکومت اتحاد جماهير شوروی سابق هم برگزار می شد، شرکت کردند. شماری از فعالان حامی روسيه همچنين در نمايشگاه کلاشنيکوف شرکت کرده و مهارت های خود در سرهم کردن سلاح را نشان دادند. در حالی که معترضان اوکراين در کی يف، رييس جمهوری را از قدرت برکنار کردند، معترضان حامی روسيه در بخش های شرقی و جنوبی اوکراين در روزهای گذشته در حال سازماندهی هستند.

در تاجيکستان، بسياری از کاربران اينترنت نمی توانند به سايت بخش تاجيکستان راديو اروپای آزاد، راديو آزادی دسترسی داشته باشند و دسترسی آن ها محدود شده است. مسدود شدن دسترسی به سايت خبری بخش تاجيکستان راديو اروپای آزاد، راديو آزادی از دو هفته پيش و به همراه گزارش ها از ناآرامی های اوکراين شروع شده و هنوز ادامه دارد.
XS
SM
MD
LG