لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۸

خروج ساکنان استان انبار عراق از محل درگیری با شبه نظامیان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:08 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۳:

در استان انبار در عراق، درگيری‌ها ميان شبه نظاميان و نيروهای دولتی ادامه دارد و مردم منطقه در حال خروج از منطقه درگيری هستند. ساکنان فلوجه برای دور شدن از منطقه درگيری، در حال ترک خانه‌های خود هستند.

در پاکستان و در دره سوات، با شروع کمپين ريشه کن کردن فلج اطفال، تدابير امنيتی تشديد شده است. پاکستان يکی از سه کشور جهان است که هنوز فلج اطفال در آن شايع است و کودکان را مبتلا می‌کند. ماموران کمپين ريشه کنی فلج اطفال در نقاطی از پاکستان، هدف حمله شبه نظاميان قرار می‌گيرند.

همچنين در ناحيه خيبر در پاکستان، انفجار بمب باعث زخمی شدن سه تن از شبه نظاميان حامی دولت شد. اين انفجار در جريان گشتزنی اين نيروهای شبه نظامی روی داد. در ناحيه دره «تيره» نيروهای شبه نظامی حامی دولت مشغول مبارزه با نيروهای شبه نظامی اسلامگرای موسوم به «لشکر اسلام» هستند.

در اسلام آباد پاکستان، وکلای دادگستری در مقابل پارلمان تجمع کرده و خواستار تحقيق و تفحص در مورد حملات سازمان يافته به دادگاه‌ها شدند. در ماه گذشته ميلادی و در جريان اين حملات، نزديک به ۱۱ تن از جمله يک قاضی، کشته شدند. وکلای معترض خواهان تحقيق و مجازات عاملان اين حملات شده‌اند.

در صربستان، «دارکو ساريچ» که از متهمان جرائم سازمان يافته است، در جريان دادگاهی ويژه در بلگراد، اتهام های وارده مبنی بر پولشويی و قاچاق را رد کرد. دارکو ساريچ که توسط نيروهای پليس صربستان هفته گذشته دستگير شد، همچنين اتهام مبنی بر قاچاق شش تن کوکايين از آمريکای جنوبی را رد کرده است.

در قرقيزستان، دولت از ساکنان سه روستای نزديک با مرز تاجيکستان خواسته منطقه مسکونی خود را ترک کنند تا زمين را در جريان گفت وگوهای مرزی، به تاجيکستان واگذار کند. هيات گفت وگوهای مرزی ميان دو کشور، اين تصميم را ابلاغ کرده است. در جريان درگيری مرزی ميان دو کشور حدود سه ماه پيش، مرز ميان دو کشور بسته شده است.

در بلاروس، انتخابات شورای شهر برگزار شد. نزديک به ۲۰ هزار تن در اين انتخابات باهم رقابت می کنند. گزارش شده ناظران مستقل اجازه نظارت بر انتخابات را در بلاروس نيافته اند.

در گرجستان، دانشجويان مراسمی برای روز جهانی مبارزه با سل در دانشگاه پزشکی تفليس، برگزار کردند. اين مراسم به ميزبانی دانشجويان دانشکده پزشکی برای افزايش آگاهی از سل برگزار شد.

کشته شدن رييس دفتر عراق راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، واکنش هايی در داخل و خارج از کشور در پی داشته است.شماری از روزنامه های عراقی در روز ۲۳ مارس که مصادف با خاکسپاری محمد بديوی الشمری است، به نشانه اعتراض از چاپ روزنامه خودداری کردند. اين خبرنگار به دست يک عضو گارد رياست جمهوری عراق کشته شد.
XS
SM
MD
LG