لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۸

افتتاح برنامه فوتبال برای کودکان در تاجیکستان با حضور سپ بلاتر


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۳
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:34 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - چهارشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۳:

در کريمه اوکراين که تحت کنترل روسيه قرار گرفته، بازنشستگان در صف‌های طولانی برای دريافت حقوق خود انتظار کشيدند. بازنشستگان می‌گويند با توجه به الحاق کريمه به روسيه، برخی امور داخلی دولت کريمه مختل شده است. برخی از بازنشستگان باعث اخلال در کار خبرنگارانی شدند که مشغول بررسی گزارش تاخير در پرداخت حقوق بازنشستگان بودند.

«امامعلی رحمان» رييس جمهوری تاجيکستان که به افغانستان سفرکرده است، در کابل وعده داد پس از خروج نيروهای نظامی آمريکا و ناتو از افغانستان، به دولت کابل برای حفظ امنيت، کمک کند. امامعلی رحمان و حامد کرزی رييس جمهوری افغانستان، شماری از تفاهم‌نامه‌های همکاری دو طرفه امضا کردند. رييس جمهوری تاجيکستان جزو هيات رهبران کشورهايی است که برای مراسم جشن نوروز، به افغانستان سفر کرده‌اند.

در مسکو پايتخت روسيه، شماری از معترضان در مقابل وزارت ساخت وساز تجمع کرده و نسبت به فسادمالی مرتبط با خريد و فروش زمين و املاک، تظاهرات کردند. معترضان، دولت را مقصر در تاخيرهای طولانی در پايان عمليات ساخت و ساز واحدهای مسکونی خصوصی معرفی کردند. اين معترضان گفتند بيش از ۱۲ سال است در انتظار تکميل و تحويل آپارتمان‌هايی هستند که پول آن را هم تمام و کمال، پرداخت کرده‌اند.

در قرقيزستان، نزديک به ۳۰ معترض خواستار تصويب قانونی شدند که طبق آن، افراد مجرم و دست اندرکار در دولت سابق اين کشور، از سمت خود برکنار شوند. حاکميت قبلی قرقيزستان در سال ۲۰۱۰ پس از تظاهرات مخالف حکومت، ساقط شد.

در شهر پيشاور در پاکستان، تجار و کسبه مغازه‌های خود را تعطيل کرد و در اعتراض به نبود امنيت کافی، تظاهرات کردند. معترضان می‌گويند تجار و بازرگانان از سوی گروه‌های مسلح و شبه‌نظامی هدف آدم‌ربايی، زورگيری و ديگر تهديدها قرار می‌گيرند. بزرگترين بازار سبزی و تره‌بار پيشاور هم به مدت سه روز تعطيل بود.

در صربستان، گروه مخالف جنگ «زنان سياه‌پوش»، تظاهراتی يک‌ساعته در بلگراد و برای يادآوری غيرنظاميان آلبانيايی‌تبار کشته شده در جنگ کوسوو، برگزار کرد. تظاهرکنندگان در سکوت و با در دست داشتن پرچم‌های سياه رنگ در اين مراسم حاضرشدند.

در بلاروس، نزديک به دوهزار تن در تظاهرات روز آزادی که سالگرد ۹۶مين سالگرد تشکيل جمهوری ملی بلاروس است، شرکت کردند. تظاهرکنندگان مخالفت خود با الحاق کريمه اوکراين به خاک روسيه را اعلام کرده و ياد يکصد تن از کسانی که در تظاهرات مخالفت با دولت سابق در کی‌يف کشته شدند را گرامی داشتند. «ماکسيم وينيارسکی» از چهره‌های اپوزيسيون بلاروس در جريان اين تظاهرات دستگير شده و به اتهام «سردادن شعارهای افراطی» به ۱۵ روز زندان محکوم شد.

در عراق، حمله نيروهای دولتی عليه مواضع شبه نظاميان در استان انبار، ادامه دارد. در شهر رمادی، شماری از خانه‌ها در محله‌ای نسبتا آرام، در پی آتش توپخانه نيروهای دولتی، تخريب شده است.

سپ بلاتر، رييس فدراسيون جهانی فوتبال، فيفا در مراسم افتتاح برنامه‌ای برای آموزش فوتبال به کودکان در تاجيکستان حاضر شد. وی همچنين در کنفرانسی باحضور خبرنگاران از ديگر برنامه های فيفا برای گسترش فوتبال، خبر داد. آقای بلاتر پيشتر با امامعلی رحمان، رييس جمهوری تاجيکستان گفت وگو کرده و يک مسابقه فوتبال محلی را هم تماشا کرده بود.
XS
SM
MD
LG