لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۰

دراز کشیدن معترضان زیر بارش برف در «کی یف»


اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:44 0:00
اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی - دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲:

در اوکراين، معترضان به اقدام دولت در عقب نشينی از مذاکرات انضمام به اتحاديه اروپا در حال بارش برف در مقابل دفتر دادستان کل در «کی يف» روی زمين دراز کشیده و خواستار آزادی دستگيرشدگان اعتراض های اخير شدند. اعتراض ها به ويکتور يانوکوويچ، رييس جمهوری اين کشور در پس زدن همکاری نزديک با اتحاديه اروپا، هنوز دراوکراين ادامه دارد.

همچنين در «کريمه» در اوکراين، اعضای يک گروه ملی گرای روسی، پرچم اتحاديه اروپا را در مقابل دفتر دولت محلی به آتش کشيدند. اين عده می گويند قصد دارند مخالفت خود را با ايده انضمام اوکراين به اتحاديه اروپا نشان دهند.

در پاکستان، پرسنل و کارکنان پزشکی و امدادی در ناحيه خيبر در اعتراض به ربوده شدن يکی از همکاران خود دست به اعتصاب زدند. کارکنان بيمارستان، نيروهای امنيتی دولتی را متهم می کنند که در وظايف خود در مقابل افزايش آدم ربايی، کوتاهی کرده اند و خواستار افزايش اقدامات امنيتی برای حمايت از کارکنان پزشکی و امدادی شده اند.

در تاتارستان، فعالان محيط زيست اعتراض خود را به ساخت يک نيروگاه اتمی، نشان دادند. دولت روسيه فهرستی پروژه ساخت نيروگاه های اتمی تا سال ۲۰۳۰ را منتشر کرده و يکی از اين نيروگاه ها، در ۲۰۰ کيلومتری کازان، پايتخت تاتارستان است.

در افغانستان، هياتی از انستيتو ملی دموکراتيک آمريکا بررسی اوليه ای از درصد آمادگی اين کشور برای خروج نيروهای نظامی خارجی را انجام داده است. اعضای اين هيات گفتند «خوشبينی محتاطی» در ميان رهبران سياسی افغانستان در توانايی اين کشور در برگزاری انتخاباتی منصفانه، ديده می شود.

در صربستان، مقامات دولتی نزديک به ۱۲۰ پناهجو را در هتلی خصوصی در شهر «سيه نيتسا» در جنوب اين کشور اسکان دادند. ماه گذشته و پس از اين که مقامات محلی پيشنهاد اسکان موقت به شماری از پناهجويان به دليل فرارسيدن سرمای زمستانی را مطرح کردند، اعتراض هايی به اين اقدام صورت گرفته بود. دسته ای از پناهجويان حاضر در صربستان که بيشتر از خاورميانه و آفريقا هستند، در شرايط سرمای شديد مجبور به زندگی در چادر در حاشيه جنگل هستند.

در تاجيکستان، تحقيق جديدی که از سوی وزارت بهداشت اين کشور تهيه شده، می گويد نزديک به يک چهارم زوج های اين کشور از ناباروی رنج می برند. گمان مقامات بهداشتی اين است که بيماری های مقاربتی، آسيب های اقتصادی و اجتماعی وخشونت خانگی از جمله دلايل بروز ناباروری باشد.

در پريشتينا پايتخت کوسوو، فعالان گروه انستيتو ملی دموکراسی و شفافيت، در برگزاری روز مبارزه با فساد حضور پيدا کردند. روز نهم دسامبر و مراسم و اجراها در خصوص فساد مالی و اداری در ميان مقامات دولتی و اداری بود.
XS
SM
MD
LG