لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۳

مقابله مسلحانه با اجرای کمپین واکسن فلج اطفال در پاکستان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:20 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲:

در پاکستان، اجرای کمپين سه روزه برای واکسن فلج اطفال در استان «خيبر – پاختونخوا» با واکنش خشونت آميز روبرو شد. مردان مسلح در تيراندازی دو تن از ماموران امنيتی که مامور حفظ امنيت تيم بهداشت بودند را کشتند. در حادثه ای ديگر يک مامور بهداشت در خانه اش هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

همچنين در پاکستان، نزديک به ۵۰ تن از خانواده افراد بلوچ که عضوی از خانواده آن ها ربوده شده، دست به راهپيمايی به مدت دو ماه و طی مسافت کراچی تا اسلام آباد زدند تا بازگرداندن اعضای ربوده شده خانواده خود را درخواست کنند. اين افراد می گويند اشخاصی که متهم به «بلوچی های جدايی طلب» می شوند بدون هيچ گونه رويه قضايی از سوی نيروهای امنيتی ربوده يا دستگير می شوند.

در قرقيزستان «اوندروش توکتانصيروف» از فعالان مطرح حقوق بشر در اعتراض به اقدامات ملی گرايان افراطی روسيه در حمله با خارجی ها، يک نفره در مقابل سفارت روسيه در بيشکک دست به اعتراض زد. وی درخواست کرده به قربانيان حمله های خشونت گرايان افراطی، کمک درمانی داده شود. در جريان حمله خشونت گرايان افراطی در مسکو به اقليت های خارجی، دو شهروند قرقيز زخمی شده و در بيمارستان بستری شدند.

در قزاقستان، اعضای موسسه صاحبان خانه و ملک دست به اعتصاب غذا زدند و اعلام کردند روش های قبلی اعتراضی آن ها موثر نبوده و از اين رو اين روش را در پيش گرفته اند. اين گروه در اعتراض به آن چه «مقابله زورگويانه و افراطی» بانک ها و موسسات مالی نسبت به صاحبان خانه و ملک خوانده اند، دست به اعتراض هايی مستمر در ماه های اخير زده اند. اعضای اين گروه در دو ماه گذشته به طور دوره ای اعتصاب غذای خود را ادامه داده اند.

در گرجستان، نزديک به ۲۵ تن از خانواده های بی خانمان در روستايی نزديک تفليس از دولت خواسته اند به آن ها کمک کند اقامتگاه مناسب برای زندگی پيدا کنند. گزارش شده اين خانواده ها که از ناحيه جدافتاده ابخاز هستند، در جايی زندگی می کردند که دسترسی به شبکه آبرسانی و فاضلاب نداشته است. گفته شده اين افراد از ۲۰ سال پيش در جريان فرار از محل زندگی اصلی خود، در اين مکان اسکان داده شده اند.

در اوکراين، هزاران تن از معترضان با همراهی «روسلانا» خواننده معروف در ميدان استقلال شهر «کی يف» سرود ملی اين کشور را خواندند. اين نمايش گروهی در جريان اعتراض هايی انجام شد که از دو هفته پيش در اين کشور در جريان است. معترضان خواستار گفت وگوهای انضمام اوکراين به اتحاديه اروپا هستند که رييس جمهوری اين کشور از آن عقب نشينی کرده است.
XS
SM
MD
LG