لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۶

روشن کردن مشعل برای یادبود «استپان باندرا» در اوکراین


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - ۱۲ دی ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:55 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - ۱۲ دی ۱۳۹۲:

در عراق، گروهی از شبه نظاميان مسلح مرتبط با القاعده، بخش هايی از شهر رمادی در استان انبار در غرب عراق را تصرف کردند. درگيری ها زمانی روی داد که نيروهای دولتی به قصد متفرق کردن جماعت معترض در رمادی، وارد عمل شدند. گزارش شده خشونت های استان انبار به شهر فلوجه هم رسيده است.

در پيشاور در شمال غربی پاکستان، مسدود کردن راه های انتقال تجهيزات لجستيکی به ۴۰ مين روز خود رسيد. فعالان سياسی احزاب «تحريک انصاف» و «جماعت اسلامی» در اعتراض به حمله هواپيماهای بدون سرنشين آمريکايی به خاک پاکستان راه های انتقال تجهيزات ناتو را بسته اند.

همچنين در پيشاور در پاکستان، تظاهرات در محله موسوم به «ريگی» به آن چه معترضان «قتل بدون دستور قضايی» خوانده اند، ادامه دارد. معترضان خواستار مجازات رييس پليس محلی هستند و می گويند در يورشی که نيروهای پليس انجام داده اند، يک کارمند دانشگاه کشاورزی به قتل رسيده است.

در «کی يف» پايتخت اوکراين، چند هزارتن از مردم در مراسم روشن کردن مشعل آتش برای گراميداشت «استپان باندرا» رهبر ملی گرای اين کشور شرکت کردند. باندرا رييس جبهه ملی گرايان اوکراين بود که در جنگ جهانی دوم همراه با آلمان نازی مقابل اتحاد جماهير شوروی جنگيد. بخشی از مردم شرق اوکراين باندرا را خيانتکاری می دانند که در جريان جنگ، به جبهه دشمن پيوست.

در تاجيکستان، پليس گواهينامه های رانندگی که ۱۰ سال از زمان صدور آن گذشته را باطل می کند. در دسامبر سال گذشته ميلادی، مقامات دولتی گفته بودند کسانی که زمان صدور گواهينامه رانندگی آن ها از ۱۰ سال گذشته، بايد آن را تجديد کنند. خيلی از رانندگان تاجيکستان شکايت دارند که زمان کافی برای تجديد گواهينامه به آن ها داده نشده است.
XS
SM
MD
LG