لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۰۳

بانک ملی تاجیکستان وجود ۲.۵ ميليارد يورو پول بابک زنجانی را رد کرد


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:58 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲:

در «کی يف» پايتخت اوکراين، فعالان حامی همکاری های نزديک با اتحاديه اروپا در مقابل وزارت کشور صف طولانی کشيده و خواستار تحقيق در مورد پرونده ضرب و شتم «تاتيانا چرنوول» شدند. وی خبرنگاری است که از سوی افراد ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفت. معترضان سپس به سمت وزارت بهداشت رفته و از پزشکان خانم چرنوول خواستند فشار بر پزشکان وی متوقف شود. اين مخالفان می گويند پزشکان خانم چرنوول تحت فشار هستند که وی را از بيمارستان مرخص کنند.

سخنگوی بانک ملی تاجيکستان، گفته های مقامات ايران که می گويند ۲.۵ ميليارد يورو پول متعلق به بابک زنجانی در بانک تاجيکستان است را رد کرد. بابک زنجانی به تازگی دستگير و به زندان اوين منتقل شده است.

در ناحيه «سوات» در پاکستان، سرمای شديد باعث شد توزيع گازمايع در منطقه با مشکل روبرو شود و ساکنان نتوانند در خانه های خود غذا بپزند. ساکنان همچنين شکايت می کنند که فشار پايين گاز باعث مختل شدن کار هتل اصلی دره سوات و نيز خودروهای گازسوز شده است.

در پاکستان و از يکی از نواحی قبيله نشين، يک زن به عنوان کانديدای مسابقات صخره نوردی در سنگاپور انتخاب شد. «نازيا پروين» اهل ناحيه قبيله نشين «باجوار» است که ساکنان محافظه کاری دارد و نيروهای طالبان در چند سال گذشته بيش از يک هزار مدرسه را در اين ناحيه از بين برده اند.

در مسکو، شمار زيادی از مسيحيان ارتدوکس در بيرون از کليسای «مسیح منجی» برای ديدن عتيقه های کليسا صف کشيدند. هدايايی که گفته می شود زمان عيسی مسيح و پس از تولد به او اهدا شده، پيش از مراسم کريسمس کليسای ارتدوکس از يونان به مسکو منتقل شده و گفته می شود اثرشفابخش دارد.
XS
SM
MD
LG