لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۲

کمک ۱۶ ميليون دلاری آمریکا به مرکز سرطان شناسی تاجیکستان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:40 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲:

در پيشاور در شمال غربی پاکستان، نزديک به صدها تن از حاميان و طرفداران حزب «جماعت اسلامی» در مخالفت با حمله هواپيماهای بدون سرنشين آمريکايی در خاک پاکستان، تظاهرات کردند. اين حزب از دولت خواسته در اعتراض، راه انتقال تجهيزات لجستيکی ناتو به افغانستان ازخاک اين کشور را بگيرد.

در آستانه، پايتخت قزاقستان، اعضای انجمن صاحبان ملک دست به اعتراض زده و درخواست دارند دولت دخالت کرده و جلوی توقيف خانه ها توسط بانک ها و موسسات مالی را بگيرد. اعضای اين انجمن برای دور زدن قانون تظاهرات گروهی که دولت آن را منوط به گرفتن مجوز کرده است، تلاش کردند به صورت انفرادی اعتراض خود را نشان دهند با اين حال پليس شماری از معترضان را دستگير کرده است.

در تاجيکستان، «سوزان اليوت» سفير ايالات متحده آمريکا در اين کشور بسته کمک های درمانی به ارزش ۱۶ ميليون دلار به مرکز خدمات و بررسی و پيشگيری سرطان در دوشنبه، اعطا کرده است. خدمات برای مبتلايان به سرطان در تاجيکستان از کيفيت پايينی برخوردار است و متقاضيان مجبور به مراجعه به ديگر کشورها برای دريافت خدمات درمانی و پزشکی هستند.

در قرقيزستان، مراسم ۷۵ مين سالگرد کشتار ۱۳۸ فعال سياسی قرقيز در زمان اتحاد جماهير شوروی سابق، برگزار شد. اين افراد در ميان ۴۰ هزار قربانی اعدام های دهه ۱۹۳۰ جوزف استالين هستند.

در ساعات پايانی روز هفتم نوامبر، ۱۶ آبان ماه، حاميان چند تشکل و حزب سياسی چپ در مسکو، دست به تجمعی بدون مجوز برای برگزاری مراسم يادبود انقلاب ۱۹۱۷ بلشويکی زدند. نزديک به ۲۰ تن از شرکت کنندگان دستگير شده و بعد آزاد شدند.
XS
SM
MD
LG