لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۲

روحانی عالی قزاقستان: احترام به نورسلطان نظربایف، ارداه خداوندی است


اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی – هشتم آذرماه ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:10 0:00
اخبار رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی – هشتم آذرماه ۱۳۹۲:

در اوکراين، حاميان گفت وگوهای انضمام اين کشور به اتحاديه اروپا به خيابان ها ريخته و در ميدان استقلال کی يف تجمع کرده و خواستار پيشبرد اين گفت وگوها هستند. در فاصله ای نزديک هم دسته ای از حاميان اين اقدام رييس جمهوری اين کشور، ويکتور يانوکوويچ به خيابان ها آمده و از اين تصميم او که گفته در مقابل همکاری های اقتصادی نزديک تر، خواهان حمايت مالی بيشتر است، حمايت کردند.

در پيشاور در پاکستان، شماری از جناح های سياسی راديکال در اعتراض به حمله هواپيماهای بدون سرنشين به برخی نواحی اين کشور، تظاهرات کردند. شورای موسوم به «دفاع پاکستان» هم در اسلام آباد در همين راستا دست به تظاهرات زده و اعتراض خود را نسبت به همکاری نظامی پاکستان با آمريکا و حضور نظامی آمريکا در افغانستان، اعلام کردند.

در شهر کراچی پاکستان هم خانواده افرادی که عضوی از آن ها در بلوچستان ربوده و ناپديد شده به اعتراض خود ادامه داده و خواهان تامين امنيت از سوی دولت شده اند. دادگاه عالی پاکستان از مقامات عالی امنيتی خواسته در مورد افراد ربوده شده، به دادگاه جوابگو باشند.

تاجيکستان، ميزبان سران آژانس ها و نهادهای مختلف مبارزه با مواد مخدر در جهان بود. مقامات مقابله با قاچاق مواد مخدر از کشورهای آسيای ميانه، افغانستان، ايران، پاکستان، روسيه، چين، ترکيه، آمريکا و سازمان ملل و اتحاديه اروپا دردوشنبه در اين نشست گردهم آمدند. شرکت کنندگان توافق کردند به برنامه و چارچوبی مشترک برسند که مقارن با خروج نيروهای نظامی آمريکايی از افغانستان در سال ۲۰۱۴، بتواند سياست های مقابله با قاچاق مواد مخدر را دنبال کند.

در قزاقستان، روحانی عالی مسجد «نور آستانه»، بزرگترين مسجد مسلمانان اين کشور اعلام کرد اين خواست خداست که همه مسلمانان به «نورسلطان نظربايف» رييس جمهوری اين کشور احترام بگذارند. نورسلطان نظربايف بيش از ۲۰ سال است که قدرت را در اين کشور در اختيار دارد.

در بيشکک، پايتخت قرقيزستان، نمايشگاهی از کلاه های سنتی زنان با عنوان «الچک» در موزه تاريخ اين کشور به نمايش گذاشته شده است. اين کلاه ها بسته به نواحی و محل توليد، شکل و رنگ های متفاوتی دارد.
XS
SM
MD
LG