لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۶

تحصن سناتورهای اپوزیسیون درمقابل ساختمان سنای پاکستان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:36 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی - چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲:

در تاجيکستان، انتخابات رياست جمهوری برگزار شد. کارشناسان می گويند به احتمال زياد، امامعلی رحمان، برای دور چهارم، به رياست جمهوری خود ادامه خواهد داد. شماری از خبرنگاران مستقل از برخی تخلفات انتخاباتی در شماری از حوزه ها خبرداده اند.

در کی يف پايتخت اوکراين، مردم برای گراميداشت هفتادمين سالگرد آزاد سازی کی يف از اشغال آلمان نازی، با دسته های گل برمزار سرباز گمنام رفتند. در جريان نبرد کی يف در سال ۱۹۴۳، نزديک به ۱۵ هزار تن کشته شدند.

در باکو پايتخت جمهوری آذربايجان، ماموران ساخت و ساز شماری از بناها را تخريب کرده و راه را برای ساخت و ساز استاديوم جديدی برای ميزبانی بازی های اروپايی سال ۲۰۱۵ باز کردند. کسانی که در آن نواحی زندگی می کردند، به جای ديگری منتقل شدند با اين حال شماری از آن ها دست به اعتراض زده و گفته اند به اندازه کافی جبران جابجايی و انتقال به آن ها پرداخت نشده است.

در پاکستان، سناتورهای اپوزيسيون در اعتراض به آن چه «تحريف اطلاع رسانی از سوی وزارت کشور» خوانده اند، دست به تحصن در خارج از ساختمان سنا زدند. سناتورهای معترض می گويند وزارت کشور در اطلاع رسانی در مورد تلفات حمله های تروريستی اخير درست عمل نکرده و آمار کمتر از واقع داده و بايد عذرخواهی کند.
XS
SM
MD
LG