لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۹

افتتاح نخستین کارخانه خصوصی صنایع نساجی در تاریخ افغانستان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:17 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲:

در قرقيزستان، صدها معترض با بستن راه منتهی به معدن در استان «ايسيک کول» در شمال اين کشور، خواستار ملی شدن معدن طلای کومتور شده اند. معترضان با استفاده از کاميون، تنه درخت و اندکی بعد با سوزاندن لاستيک، راه های منتهی به آن منطقه را مسدود کردند. معدن طلای کومتور در حال حاضر در اختيار يک شرکت کانادايی با سهم اقليت دولت است.

در بوسنی، شماری از کارمندان زن يک کارخانه توليد پوشاک در مقابل دادگاه تجمع کرده و خواستار بررسی اعلام ورشکستگی کارفرمای خود شدند. معترضان در شهر «زنيتسا» گفته اند از اين مکان نمی روند مگر اين که مطمئن شوند کسانی که باعث ورشکستگی کارخانه شده، مورد قضاوت قرار گيرند.

در گرجستان، دانشجويان دانشگاه در خط سيری به شکل نقشه اين کشور صف بستند تا اعتراض خود به آن چه آن را «اشغال خزنده روسيه» خوانده اند، نشان دهند. دو منطقه جدا افتاده از دولت مرکزی آبخاز و اوستيای جنوبی در گرجستان، از حمايت روسيه برخوردار هستند. دانشجويان معترض از جامعه بين المللی خواستند به روسيه فشار آورند تا مرزهای بين المللی شناخته شده را به رسميت بشناسد.

در ارمنستان، «مارگار اوهانيان» رييس سابق پليس ترافيک اين کشور پس از اعلام عفو عمومی ماه سپتامبر در اين کشور، از زندان آزاد شد. اوهانيان متهم به اختلاس سنگين در بودجه های دولتی است و به شش سال زندان محکوم شده بود که دو سال از آن را گذرانده است.

در اوکراين، نتايج يک تحقيق محلی در شهر «دونتسک» در شرق اين کشور نشان می دهد آمار سگ های ولگرد در يک سال گذشته از ۱۲ هزار به ۱۰ هزار کاهش يافته است. مقامات محلی اقداماتی برای واکسينه و عقيم کردن سگ های ولگرد که گزارش شده در مواردی رفتار متخاصم دارند، اجرايی کرده اند.

در افغانستان، آژانس حمايت از سرمايه گذاری يک کارخانه پنبه در کابل را افتتاح کرد که نخستين سرمايه گذاری بخش خصوصی در صنايع نساجی در تاريخ اين کشور محسوب می شود. با اجرای اين طرح، توليدکنندگان افغانستان می توانند مواد اوليه توليد داخل داشته باشند و نياز آن ها به هزينه های بالای واردات کمتر می شود.
XS
SM
MD
LG