لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۵

همایش بین المللی برای حفاظت از پلنگ برفی در قرقیزستان


اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی- سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:23 0:00
اخبار راديو اروپای آزاد، راديو آزادی- سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲:

در روسيه، تحقيقات روی پرونده انفجار بمب در اتوبوسی در شهر «وولگوگراد» در جريان است. مقامات رسمی شهر سه روز عزای عمومی اعلام کرده اند. در جريان انفجار بمب در اتوبوس، شش تن کشته و نزديک به ۳۰ تن زخمی شدند.

در مسکو، فعالان اپوزيسيون در مقابل دوما دست به تجمع زده و نسبت به قانون جديد انتخابات محلی، اعتراض کردند. اين مخالفان می گويند قانون جديد به نفع حزب روسيه متحد، حزب حاکم روسيه طراحی شده و اعضای حزب اپوزيسيون «يابلوکو» يک پرينتر يا چاپگر را در جريان اعتراض خود خورد کردند. اين حرکت نمادين در اعتراض به آن چه خوانده شده که معترضان، يک سری از قوانين سرکوبگرانه و پشت سر هم پرينت يا چاپ شده از سوی دوما، می دانند.

در گرجستان، شرايط برای انتخابات رياست جمهوری ۲۷ اکتبر که پنج روز ديگر برگزار می شود، در حال آماده شدن است. تفليس، پايتخت اين کشور شاهد کمپين های انتخاباتی و پوسترهای تبليغاتی است و ۲۳ کانديدا در اين انتخابات با هم رقابت می کنند.

در بيشکک، پايتخت قرقيزستان، نمايندگان ۱۲ کشور آسيای ميانه و جنوب آسيا، در جريان برگزاری نخستين فروم بين المللی «پلنگ برفی» با هم ديدار کردند. نمايندگان در اين فروم راه های کمک و حفاظت از پلنگ برفی و مقابله با قاچاقچيان و شکار غيرقانونی اين گربه سان را بررسی کردند. پلنگ برفی، از خانواده گربه سانان، در کوه های مرتفع آسيای ميانه، هيماليا و تبت زندگی می کند. شمار جمعيت اين پلنگ در ۳۰ سال گذشته، به يک پنجم کاهش پيدا کرده است.
XS
SM
MD
LG