لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۰

حمله همزمان مداحان مذهبی به روحانی، رفسنجانی و احمدی‌نژاد


سعید حدادیان در حال مداحی در حضور رهبر جمهوری اسلامی
سعید حدادیان در حال مداحی در حضور رهبر جمهوری اسلامی

در کمتر از یک هفته حسن روحانی رییس جمهوری ایران و اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مورد انتقاد تند تعدادی از مداحان نزدیک به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.

پس از آن‌که در مراسم تشییع پیکر کشته شدگان جنگ ایران و عراق در اوایل هفته گذشته، برخی از مداحان و سخنرانان حاضر در آن مراسم، سیاست‌های هسته‌ای دولت حسن روحانی را مورد حمله قرار دادند، شامگاه پنجشنبه ۲۸ خرداد، «سعید حدادیان» از مداحان موسوم به «اهل بیت» در تهران، حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی را به «اشرافی‌گری» در نظام متهم کرد.

با این‌که پیشتر جایگاه مداحی در ایران خواستگاهی مذهبی داشته است اما تحولات دو دهه گذشته در کشور، ادبیات برخی از مداحان مذهبی را آغشته به سیاست و جهت‌گیری‌های سیاسی کرده است.

سعید حدادیان همچنین محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری سابق ایران، را مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به «ماجرای خانه‌نشينی» وی گفت: «اما اين را هم بگويم که همين آقای هاشمی يک بار هم از نظام قهر نکرده است. آن آقا ۱۱ روز رفت نشست در خانه! اين آقای موسوی که الان در حصر هست يک بار می‌خواست قهر بکند امام يک تشری زد که همه چيز جمع شد».

وی با بیان اینکه «بعضی‌ها» در نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال اين هستند که «مهره قبلی (احمدی‌نژاد) را دوباره زنده کنند» اظهار داشت: «اين نظام اين‌قدر ريشه دارد و رشد کرده است که کسانی که هشت سال ریيس جمهور بودند ديگر جايی برای آمدن ندارند. يک عده هم دنبال پست‌شان هستند. فکر نکنيد دنبال ساده‌زيستی آن آقا هستند. او نشان داد که چطور در مقابل ولايت می‌ايستد. حواس‌تان باشد کلاه‌تان را نبرند».

گزارش رضا جمالی درباره حمله مداحان مذهبی به حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:05 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG