لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۴

توقف استقلال و برتری سپاهان در آخرين بازی‌های سال


صحنه‌ای از دیدار استقلال با نفت تهران
صحنه‌ای از دیدار استقلال با نفت تهران
هفته سی‌ام ليگ برتر فوتبال ايران با انجام دو بازی بين تيم‌های صدرنشين جدول به پايان رسيد. سپاهان در تبريز بر تراکتورسازی غلبه کرد و استقلال مقابل نفت تهران متوقف شد. سپاهان با ۵۹ امتياز به يک قدمی استقلال رسيد تا نبرد قهرمانی بين زردهای اصفهان و آبی‌های تهران به اوج برسد.

شاگردان کرانچار با سه گل محمدرضا خلعتبری، فرشيد طالبی و محرم نويدکيا به پيروزی رسيدند. حسين پاپی برای سپاهان گل ديگری را به ثمر رساند که داور نپذيرفت. گل تراکتورسازی را هم گيلسون زد.

سپاهان و استقلال در نيمه‌نهايی جام حذفی نيز بايد مقابل هم قرار بگيرند. اما در تهران، استقلال در برابر نفت از کسب برتری بازماند. فرزاد حاتمی در دقيقه ۱۶ با شوت دقيق و سرضرب از داخل محوطه جريمه برای استقلال گل زد. پاس گل را خسرو حيدری برای او ساخت.

رضا نوروزی نيز در دقيقه ۶۲ با شوت از داخل محوطه جريمه گل نفت را به ثمر رساند. توپ ارسالی به پای مدافع استقلال خورد و با جاگيری و خروج اشتباه رحمتی، به آرامی و بدون مزاحمت، درون دروازه غلتيد.

استقلال ۶۰ امتيازی شد تا سال ۱۳۹۱ را در صدر باقی بماند. نفت ۴۸ امتيازی نيز بالاتر از پرسپوليس در رده پنجم است. رضا نوروزی با گل خود، هديه‌ای نوروزی به سپاهانی‌ها داد تا بيش از پيش به دفاع از عنوان قهرمانی خود در ليگ برتر اميدوار شوند.

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، حسن اشجاری (دقيقه ۷۴ هاشم بيک‌زاده)، علی حمودی، جواد نکونام، ساموئل، سياوش اکبرپور، خسرو حيدری (دقيقه ۴۶ مجتبی جباری)، ايمان موسوی (دقيقه ۴۶ فرهاد مجيدی) و فرزاد حاتمی به ميدان رفتند.

موسوی پس از بازی مصاحبه تندی عليه کادر فنی تيمش انجام داد. او گفت دليل تعويضش را نمی‌داند و افرادی که چنين برخوردی با او می‌کنند را نخواهد بخشيد!

در ترکيب نفت تهران حامد فلاح‌زاده درون دروازه بود و روزی خوب را سپری کرد. او موقعيت‌های متعدد حاتمی، مجيدی، اکبرپور و جباری را مهار کرد.

وريا غفوری، بهمن کامل (احمد آل نعمه)، هادی شکوری، وحيد حمدی‌نژاد، ميثم حسينی، علی عزتی، يعقوب کريمی، محمدحسين مهرآزما، رضا نوروزی (داسيلوا) و امين منوچهری (محسن يوسفی) ساير بازيکنان نفت بودند.

امير قلعه‌نويی پس از توقف مقابل نفت در نشست خبری با انتقاد از وضعيت مالی نامناسب تيمش گفت: بخواهيم تمرين را تعطيل کنيم بی‌احترامی به پيراهن استقلال است. حداقل امروز می‌آمدند و شب عيدی يک پاکت به بازيکنان می‌دادند تا آنها دغدغه نداشته باشند.

سرمربی استقلال درباره درگيری ميثم بائو و پژمان منتظری که در رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: درگيری بوده، اگر بگويم نبوده دروغ است.

قلعه‌نويی درباره کنار گذاشتن حنيف عمران‌زاده پس از تمرد او در ورود به ميدان، هنگام تعويض در دقيقه ۹۰ در ليگ قهرمانان آسيا گفت: «کارگران ذوب‌آهن ماهی يک ميليون تومان در آن حرارت می‌گيرند. اما عمران‌زاده روزی يک ميليون تومان! ساموئل ۱۴ بازی نيمکت‌نشين بود اما حالا ثابت است. فوتباليست‌های ما بازی نکنند فکر و ذکرشان جايی ديگر است. جايی که من هستم اين حرف‌ها معنی نمی‌دهد چون اين تيم استقلال است.»

منصور ابراهيم‌زاده سرمربی نفت تهران هم گفت اگر دقت می‌کرديم استقلال را شکست می‌داديم، زيرا در نيمه اول به جز حرکت استثنايی حيدری، نبض بازی دست ما بود.
XS
SM
MD
LG