لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۴

آغاز جام حذفی با برتری سپاهان


با رقابت سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان، فصل جديد جام حذفی فوتبال ايران آغاز شد. تيم های اول و سوم ليگ برتر در فولادشهر به مصاف هم رفتند و فولاد پس از ۹ هفته شکست ناپذيری در ليگ، در جام حذفی شکست خورد.

محمد غلامی در نهمين دقيقه و روی پاس گل محمدرضا خلعتبری گل نخست سپاهان را به ثمر رساند. در نيمه دوم لوسيانو پريرا مهاجم برزيلی فولاد در دقيقه ۵۹ گل مساوی را برای اين تيم به ثمر رساند. محمدرضا خلعتبری در دقيقه ۸۶ گل برتری سپاهان را وارد دروازه فولاد کرد تا سپاهانی ها در حساس ترين بازی دور نخست جام حذفی، با موفقيت راهی دور بعد شوند.

احمد جمشيديان که گفته می شد در پايان نيم فصل از سپاهان جدا می شود، در ترکيب ثابت تيمش قرار داشت تا احتمال ماندنش در تيم اصفهانی قوت بگيرد. در اين بازی اميد ابراهيمی از سپاهان به خاطر همراهی تيم ملی در بازی های غرب آسيا حضور نداشت. آرش افشين مهاجم فولاد هم در تمرينات باشگاه ليل فرانسه حضور دارد.

در اين بازی همچنين مهرداد جماعتی مدافع فولاد که پيش از بازی در ترکيب اصلی تيمش قرار داشت، ناگهان سکونشين شد. ابتدا گفته شد به خاطر گرفتگی عضلانی و تزريق آمپول بوده اما به گزارش فارس نيوز، چون اين بازيکن قصد جدايی از تيم خوزستانی را دارد از ترکيب فولاد کنار گذاشته شده. جماعتی در ديدار تيمش مقابل استقلال از ستاره های زمين بود و در دقايق پايانی گل برتری فولاد را به ثمر رساند.

سپاهان با برتری در اين ديدار حريف مس رفسنجان در مرحله يک هشتم نهايی شد. مسی‌ها پس از انصراف برق شيراز، بدون بازی به جمع ۱۶ تيم برتر صعود کردند.

جام حذفی در حالی با تاخير آغاز شد که قرار بود امسال برگزار نشود. اما بسياری از چهره های سرشناس فوتبال ايران با انتقاد نسبت به عدم برگزاری آن، مصاحبه های فراوانی را با رسانه های مختلف از جمله برنامه های ورزشی صداوسيما انجام دادند. آنها فوايد برگزاری جام حذفی و فوايد آن در آلمان، اسپانيا و انگلیس را به فدراسيون فوتبال گوشزد می کردند.

سرانجام نيز فدراسيون فوتبال تسليم فشارها شد. اما حالا که جام برگزار می شود، آلومينيوم هرمزگان و صنعت نفت آبادان که تيم های ليگ برتری هستند در کنار نفت مسجد سليمان، شهرداری تبريز، شاهين بوشهر(نايب قهرمان دوره قبل)، برق شيراز و سنگ آهن بافق انصراف خود را اعلام کرده اند.

زلاتکو کرانچار پس از برتری سپاهان مقابل فولاد گفت:‌ «مسابقه بسيار پرفشاری بود. فولاد را تحت کنترل داشتيم و نشان داديم که در تعطيلات نيم فصل ليگ آماده‌سازی خوبی را پشت سر گذاشته ايم. با پيروزی‌هايمان جاه‌طلبانه تا فتح جام حذفی پيش خواهيم رفت.»

کرانچار درباره اشتباه دروازه‌بان تيمش گفت:‌ از محمدباقر صادقی راضی هستم، شايد رطوبت و مه‌گرفتگی هوا در ورزشگاه باعث شد تا توپ از دستش سُر بخورد اما او چند موقعيت صددرصد را از حريف گرفت.

سرمربی سابق پرسپوليس درباره ديدار بعدی تيمش در جام حذفی مقابل مس رفسنجان يادآور شد:‌ نيم فصل دوم را عملا آغاز کرده‌ايم و راهيابی خوبی نيز به دور بعد داشتيم، اميدوارم همين روند را در دور برگشت ليگ و مرحله بعدی جام حذفی ادامه دهيم.
XS
SM
MD
LG