لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۱

شگفتی بزرگ در تنيس جهان با حذف سرينا ويليامز


«اسلوئان استفنس» تنيس‌باز ۱۹ ساله آمريکايی که به تازگی تحصيلات دبيرستان را به پايان رسانده با غلبه بر هموطن و الگوی خودش سرينا ويليامز موفق شد بزرگترين شگفتی اولين گرنداسلم سال را رقم بزند.

ويليامز که بانوی رکوردها و پردرآمدترين تنيس باز زن در تاريخ رقابت‌های اين رشته ورزشی است، وقتی سال ۱۹۹۹ برای نخستين بار توانست فاتح گرنداسلم شود، اسلوئان استفنس نه تنها ورزش تنيس که حتی دبستان را هم شروع نکرده بود.

در ملبورن ۲۰۱۳ که چندان هم پرشگفتی نبوده، درخشش بانوی جوان از ایالت فلوریدا چشمگير بود.

استفنس بخت شماره ۲۹ مسابقات حالا به نيمه نهايی رسيده و پس از غلبه بر سرينا ويليامز که گرفتار مصدوميت هم بود، در نيمه نهايی مقابل «ويکتوريا آزارنکا» از بلاروس بانوی شماره يک جهان و مدافع عنوان قهرمانی قرار خواهد گرفت.

در طرف مقابل هم ماريا شاراپووا از روسيه مقابل «لی نا» از چين قرار می‌گيرد. شاراپووا با تسلط و بدون ست باخته به اين مرحله رسيده است. او هر دو بازی نخست خود را با نتايج مشابه ۶-۰ برد که حاکی از آمادگی چشمگيرش در اين تورنمنت معتبر است. از اولين و آخرين باری که شاراپووا در ملبورن قهرمان شد، پنج سال می‌گذرد.

از ديگر نتايج جالب مسابقات زنان می‌شود به حذف «پترا کويتووا» از جمهوری چک فاتح ويمبلدون ۲۰۱۱ اشاره کرد که در دور دوم به «لورا رابسون» از انگلیس باخت.

در رقابت‌های مردان تا مرحله نيمه نهايی اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ نداد مگر حذف «خوان مارتين دل پوترو» که مقابل «ژرمی چاردی» از فرانسه رقم خورد. چاردی در دور سوم توانست دل پوترو که بخت ششم مسابقات است را حذف کند. چاردی اما خودش در نيمه نهايی و در سه ست پياپی به اندی ماری بريتانيايی باخت و حذف شد.

در رقابت‌های مردان که رافائل نادال به دليل مصدوميت حضور ندارد، نوواک جوکوويچ با غلبه بر «توماس برديچ» به نيمه نهايی راه يافت. «ديويد فرر» هم هموطنش «نيکولاس آلماگرو» را شکست داد و به نيمه نهايی رسيد تا در غياب رافائل نادال، باز هم اسپانيايی‌ها دست خالی نمانند. راجر فدرر سوئیسی هم از تنیسورهای پرطرفدار این دوره است.

مسابقات دونفره

در دو نفره مردان برادران برايان از آمريکا برای فتح جام ديگری به نيمه نهايی رسيده‌اند و مقابل رقبای ايتاليايی قرار خواهند گرفت. تيم‌های اسپانيايی و هلندی هم در نيمه نهايی حضور دارند.

در دو نفره زنان خواهران ويليامز به «سارا ارانی» و «روبرتا وينچی» از ايتاليا باختند تا تراژدی اين
خانواده بلندآوزاده در ملبورن ۲۰۱۳ کامل شود. زوج ايتاليايی به فينال رسيده‌اند.

استراليايی‌ها هم که در مسابقات انفرادی توفيقی کسب نکردند، اين اميد را دارند که با هنرنمايی «کيسی دلاکوا» و «اشليکو برث» ديگر تيم فيناليست دو نفره زنان باشند.
XS
SM
MD
LG