لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۶

درگيری ميان نيروهای نظامی ترکيه و شبه نظاميان کرد


سربازان ارتش ترکیه در مرز بین ترکیه و عراق، عکس تزئینی است
سربازان ارتش ترکیه در مرز بین ترکیه و عراق، عکس تزئینی است
گزارش شبکه تلويزيونی«الجزيره» می گويد درگيری های شبانه ميان نيروهای نظامی ترکيه و جنگجويان کرد در اين کشور منجر به کشته شدن ۹ سرباز ترکيه و تعداد ۲۰ نفر از شبه نظاميان کرد شده است.

الجزيره روز دوشنبه و به نقل از يک مقام رسمی ترکيه گزارش کرده گه جنگجويان کرد با استفاده از سلاح های دوربرد در شهری نزديک مرز ترکيه و عراق چند پاسگاه پليس و ارتش ترکيه را هدف حملات خود قرار داده و ۱۰ تن از نيروهای امنيتی اين کشور را از پای در آوردند.

تهاجم عليه نيروهای امنيتی ترکيه در شهر «بيتوسباپ» در استان «سيرناک» اواخر روز يکشنبه،‌ دوم سپتامبر، اتفاق افتاد. در پی اين حمله،‌ درگيری هايی ميان نيروهای امنيتی ترکيه و شبه نظاميان کرد صورت گرفت.

«وحدتين اوزکان»، استاندار استان «سيرناک»، در گفت وگويی که روز دوشنبه با آژانش خبری دولتی «آنادولو» انجام داد، ضمن تأييد بروز درگيری ميان نظاميان ترک و شبه نظاميان کرد از اعلام شمار کشته شدگان کرد، خودداری کرد.

در همين حال، مقامات استان سيرناک، مجروح شدن هفت سرباز ترک را مورد تأييد قرار داده اند. الجزيره به نقل از ديگر منابع محلی کشته شدن حدود ۲۰ عضو «پ کا کا» را گزارش کرده است.

«پ کا کا»، می گويد برای به دست آوردن خودمختاری در منطقه جنوب شرقی ترکيه مبارزه می کنددرگيری های مشابه از سال ۱۹۸۴ ميلادی تا به امروز باعث کشته شدن ده ها هزار نفر از هر دو طرف شده است.

ترکيه نگران است که نا آرامی ها در سوريه می تواند پايگاه جديدی برای اعضای «پ کا کا» فراهم آورد که مدتها زمزمه روابطش با رژيم بشار اسد مطرح بود.

مقام های رسمی ترکيه می گويند در حال بررسی احتمال دست داشتن دولت های خارجی در تحولات اخير هستند. اتحاديه اروپا و ايالات متحده، «پ کا کا» را به عنوان سازمانی تروريستی می شناسند.
XS
SM
MD
LG