لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۰

نگرانی آمریکا از تولید مواد مخدر در افغانستان


آمریکا نگران است که افغانستان به کلمبیایی دیگر تبدیل شود.
آمریکا نگران است که افغانستان به کلمبیایی دیگر تبدیل شود.

سناتورجان مک کین، رييس کميته خدمات نيروهای مسلح در سنای آمريکا روز یکشنبه در کابل ازافزایش تولید مواد مخدر درافغانستان ابراز نگرانی کرد.


آقای مک کین همچنین ازدولت افغانستان خواست تا برای کاهش فساد اداری زمينه های بيشتری فراهم کرده و تلاش کند.


وی در جمع خبرنگاران گفت موضوع افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان يکی از نگرانی های آمريکا است.


جان مک کين که سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا است، در سفر خود به افغانستان با گروهی از سناتورهای آمريکايی همراه است.


وی درکابل گفت: موضوع افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان نگران کننده است. او از متحدان اروپايی آمريکا خواست تا در اين زمينه کارهای بيشتری انجام دهند.


مک کین هشدار داد نبايد افغانستان به يک کلمبیای ديگر برای اروپا تبديل شود و از دولت افغانستان خواست تا به فساد اداری در اين کشور پايان دهد


وی هشدار داد: نبايد افغانستان به يک کلمبیای ديگر برای اروپا تبديل شود و از دولت افغانستان خواست تا به فساد اداری در اين کشور پايان دهد.


مک کین از فساد اداری به عنوان يک چالش جدی در افغانستان انتقاد کرد و از سیاستمداران کابل خواست با دادستان کل اين کشوربرای مقابله با فساد، همکاری کنند.


جان مک کين از تنش های فزاينده بين اسلام آباد و کابل ابراز نگرانی کرد و از پاکستان خواست تا در مناطق مرزی کارهای بيشتری انجام دهد.


مک کین که امکان نامزدی او برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد، گفت: ما معتقديم پاکستان بايد تلاش بيشتری کرده و در مناطق مرزی با افغانستان همکاری داشته باشند.


سناتور مک کين گفت: بريتانيا می خواهد بخشی از نيروهای خود را از عراق خارج کند و به افغانستان بفرستد و در صورتی که لازم باشد ، آمريکا با اين تصميم لندن موافقت خواهد کرد.


وی، طالبان را همچنان تهديدی جدی در افغانستان دانست.


XS
SM
MD
LG