لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۸

علی کریمی و کناره گیری غیر منتظره


کادر فنی تيم ملی و در رأس آن علی دايی٬ کريمی را برای بازی با عربستان دعوت نکرد. (عکس از فارس)
کادر فنی تيم ملی و در رأس آن علی دايی٬ کريمی را برای بازی با عربستان دعوت نکرد. (عکس از فارس)
داستان علی کريمی وتيم ملی فوتبال ايران٬ ماجرايی است که به حدود شش ماه پيش باز می گردد که علی کريمی٬ رهبران فوتبال ايران را به نقد کشيد و گفت که اين گروه ضعيف ترين گروهی است که طی دوران ۱۰ ساله حضور خود در تيم ملی ديده است.

خبرگزاری رسمی ايران، ايرنا، می نويسد: «وی٬ به رغم محروميت از همراهی تيم ملی فوتبال ايران٬ به دليل اين اظهارات٬ تاکيد کرد از حرف های خويش عقب نشينی نخواهد کرد.»

کادر فنی تيم ملی و در راس آن علی دايی٬ کريمی را برای بازی با عربستان دعوت نکرد. دايی٬ حتی در مقابل توصيه محمود احمدی نژاد٬ ايستادگی کرد.

علی کريمی هم واکنشی نشان نداد. اما سه روز پیش، ۱۸ مهر ماه، و یک روز پس از آنکه که از سوی دايی به تيم ملی دعوت شد٬ ضمن رد اين دعوت٬ اعلام داشت که اصولا ديگر در تيم ملی بازی نخواهد کرد.

علی دايی هم در مقابل گفت: «تيم ملی به سرباز نياز دارد». سرمربی تيم ملی فوتبال ايران٬ به اين هم بسنده نکرد و ديشب به خبرنگاران گفت که تا زمانی که سرمربی تيم ملی است٬ نه تنها از علی کريمی دعوت نمی کند که به تيم ملی باز گردد٬ بلکه کمک می کند که کريمی روی تصميم خود بايستد و پافشاری کند.

او گفت: «آقای کريمی عنوان کرد که ديگر نمی خواهند در تيم ملی بازی کنند و من هم تا زمانی که در تيم ملی باشم٬ ايشان را دعوت نمی کنم. اين يک موضوع طبيعی است و چيز خاصی نيست. زمانی که شخصی را به تيم ملی دعوت می کنيم٬ به نظر من، همه بايد بيايند و در تيم ملی بازی کنند٬ حالا ايشان تصميم گرفته اند٬ من هم به تصميم ايشان احترام می گذارم و به ايشان کمک هم می کنم که٬ انشاالله روی تصميم خود پافشاری کنند.»
  • «آقای کريمی٬ عنوان کرد که ديگر نمی خواهند در تيم ملی بازی کنند و من هم تا زمانی که در تيم ملی باشم٬ ايشان را دعوت نمی کنم.»
علی دایی


به هر تقدير٬ سه روز ديگر تيم ملی فوتبال ايران٬ در چهار چوب مسابقات مقدماتی جام جهانی٬ بايد با تيم ملی کره شمالی روبه رو شود. در اين شرايط٬ تيم ملی فوتبال ايران٬ سه تن از بهترين بازيکنان خود را به همراه ندارد.

آندرانيک تيموريان٬ که در باشگاه های انگلستان و وحيد هاشميان که در آلمان بازی می کند٬ به علت آسيب ديدگی٬ از حضور در تيم ملی عذر خواسته اند علی کريمی هم که طی دو هفته گذشته در ليگ برتر ايران خوش درخشيده است به دنبال مسائل ذکر شده٬ از حضور در تيم ملی٬ خودداری کرده است.

روزنامه کيهان ورزشی در شماره امروز٬ يکشنبه٬ خود نوشت: «بايد به اين مسئله توجه داشت که تيم ملی جای تسويه حساب های شخصی نيست» و روزنامه ابرار ورزشی در این باره نوشته است: «اگر روزی٬ کسی را که بهترين فوتباليست کشور است اخراج کنيد٬ نبايد توقع داشته باشيد٬ فردا و موقع احتياج٬ با يک اشاره شما مثل يک سرباز در خدمت باشد.»
XS
SM
MD
LG