لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۴

اخبار متفاوت درباره مرگ خبرنگار بی بی سی


آلن جانستون، بیش از یک ماه پیش در غزه ربوده شد.
آلن جانستون، بیش از یک ماه پیش در غزه ربوده شد.

اخبار متفاوتی روی شبکه های خبری منتشر شده که نشان می دهد «آلن جانستون»، خبرنگار بی بی سی که بیش از یک ماه پیش در غزه ربوده شده، توسط ربایندگان وی کشته شده است ولی مقامات رسمی تشکیلات خودگردان فلسطینی، این خبر را تایید نکرده اند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، هنوز هیچ منبع خبری، کشته شدن آقای جانستون را تایید نکرده و دفتر مرکزی بی بی سی هم آن را شایعه خوانده است.


پدر و مادر آقای جانستون، روز دوشنبه در پیامی رادیویی و تلویزیونی از ربایندگان خواستند به آنها اطمینان دهد که فرزند آنها زنده است و هر چه زودتر وی را آزاد کنند.


گراهام و مارگرت جانستون، پدر و مادر آلن جانستون، در بیانیه ای هم اعلام کردند به شدت نگران جان و سلامت فرزند خود هستند و از مردم غزه خواسته اند برای آزادی فرزند آنها که بیش از سه سال است در غزه کار می کند تا اخبار آن منطقه را گزارش و اعلام کند، تلاش و کمک کنند.


آلن جانستون، تنها خبرنگار خارجی است که به مدت سه سال در غزه کار کرده است

در بیانیه ای که روی سایت های خبری آمده، یک گروه که مسئولیت ربودن آلن جانستون ۴۴ ساله را برعهده گرفته خبر داده که وی کشته شده است.


دفتر روابط بین المللی بنگاه خبررسانی بریتانیا، بی بی سی، در لندن اعلام کرد از کانال های مختلف، مشغول تحقیق درباره اخبار اعلام شده درباره سرنوشت آلن جانستون است تا تایید و یا رد خبر مرگ او مشخص شود.


آلن جانستون، تنها خبرنگار خارجی بود که در غزه کار می کرد و ۱۲ مارس، ۲۱ اسفند سال گذشته خورشیدی، و در هنگام رانندگی از محل کار خود به خانه، ربوده شد.


ماموریت آقای جانستون به عنوان رابط خبری بی بی سی در غزه، در پایان ماه مارس به پایان می رسد.


پیش از ارسال بیانیه این گروه به سایت های خبری، هیچ گروهی مسوولیت ربودن آلن جانستون را به عهده نگرفته بود.


گروهی که ربودن و مرگ آقای جانستون را اعلام کرده، «کاتب الجهاد و التوحید» نام دارد که گفته شده مشابه این گروه در عراق هم از سوی القاعده، راه اندازی شده است.


این گروه اعلام کرده که آلن جانستون را برای فشار آوردن به تشکیلات خودگردان فلسطینی، کشته است.


مقامات وزارت کشور تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کردند هیچ مدرکی که ادعای این گروه را ثابت کند، وجود ندارد و تا کنون نه گروهی ربوده شدن آقای جانستون را به عهده گرفته و نه درخواستی از سوی آنها مطرح شده است.


آلن جانستون، ۱۶ سال است که برای بی بی سی کار می کند و پیشتر در ازبکستان و افغانستان کار کرده بود.


XS
SM
MD
LG