لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۵

اتحادیه اروپا برگزاری کنفرانس هولوکاست را محکوم کرد


دهبران اتحادیه اروپا خواستار حفظ حقوق بشر برای شهروندان ایران شدند.
دهبران اتحادیه اروپا خواستار حفظ حقوق بشر برای شهروندان ایران شدند.

روسای اتحادیه اروپایی در جلسه خود در بروکسل، اقدام جمهوری اسلامی در برگزاری کنفرانس هولوکاست را محکوم کرده و آن را از دلایل بی ثباتی خاورمیانه خواندند.


جلسه روسای اتحادیه اروپا که روز جمعه در بروکسل برگزار شد، با بیانیه ای همراه بود که در آن به سیاست خارجی دولت محمود احمدی نژاد انتقاد شده است.


اتحادیه اروپا موضع گیری ایران در قبال اسراییل را از عوامل بی ثباتی و نا امنی در منطقه خاورمیانه دانسته و در ادامه از این که ایران از گفت و گوهای حقوق بشر سرباز زده است، ابراز تاسف کرد.


روابط ایران و اتحادیه اروپا در یک سال گذشته روند نزولی پیدا کرده و در پی از سرگیری غنی سازی اورانیوم در ایران، تمامی گفت و گوها متوقف شده است.


اتحادیه اروپا و آمریکا به فعالیت های هسته ای ایران مشکوک هستند و آن را در راستای دستیابی به سلاح هسته ای می دانند و از ایران خواسته اند فعالیت های خود را تعلیق کند تا اطمینان جامعه بین المللی به برنامه هسته ای جمهوری اسلامی جلب شود.


ایران همواره اعلام کرده برنامه هسته ای صلح آمیز را دنبال می کند و در پی دست یابی به الکتریسیته است.


یک دیپلمات انگلیسی خبر داد که ظرف دو هفته آینده قطعنامه شورای امنیت برای اعمال تحریم علیه ایران به تصویب می رسد


اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه از ایران خواسته در منطقه خاورمیانه نقش محوری و مسئولیت پذیر برعهده گیرد و از برهم زدن ثبات منطقه با ایجاد تنش برای اسراییل جلوگیری کند.


در بیانیه مذکور هرگونه ایجاد شک به وقوع کامل یا بخشی از هولوکاست محکوم شده و از ایران خواسته شده تا از تهدید کردن اسراییل دست بردارد.


کنفرانس هولوکاست که در تهران برگزار شد، در حالی پایان یافت که در روز پایانی قرار شد جمهوری اسلامی، بنیاد جهانی هولوکاست تشکیل دهد.


اتحادیه اروپا همچنین مقابله ایران با آزادی بیان و سرکوب افکار و عقاید را محکوم کرده و از ایران خواسته تا موجبات حفظ حقوق بشر برای شهروندان ایرانی را فراهم کند.


آسوشیتد پرس از بروکسل گزارش داد که اتحادیه اروپا از بی توجهی ایران به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خشنود نیست و در ادامه به نقل از یک دیپلمات انگلیسی خبر داد که ظرف دو هفته آینده، قطعنامه شورای امنیت با اعمال تحریم علیه ایران به تصویب می رسد.


جمهوری اسلامی هنوز با تعلیق فعالیت های هسته ای خود موافقت نکرده و ممکن است به دلیل این کار مورد تحریم واقع شود. اتحادیه اروپا نیز با اعمال تحریم علیه ایران موافقت کرده است.


XS
SM
MD
LG