لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۲

کشف ۳۰۰ تن گوشت تاريخ مصرف گذشته در تهران


محمد حسین مولاخواه، مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان روز یکشنبه، ۱۳ فروردین، گفته که نزدیک به ۳۰۰ تن انواع گوشت گوسفندی وارداتی و داخلی تاریخ مصرف گذشته در یکی از سردخانه‌های بدون مجوز تهران پیدا شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، آقای مولاخواه گفته است: «ارزش این کشفیات سه میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان است و ضمن پلمپ مکان پیدا شدن این گوشت‌های از تاریخ گذشته، پرونده مدیر سردخانه و صاحب کالا به اتهام اعلام نکردن موجودی و احتکار به دادگاه فرستاده می‌شود.»

این گزارش می‌گوید صاحب کالاهای یاد شده، گوشت را برای توزیع در بازار عرضه مستقیم دریافت کرده ولی آن را در سردخانه مخفی کرده به همین دلیل از تاریخ مصرف آن گذشته بوده است.

بر اساس این گزارش، در این پرونده فقط صاحب کالا و سردخانه متهم نیست و این پرونده متهمان دیگری هم دارد. از جمله یکی دیگر از شرکت‌های واردکننده که متعهد به واردات و توزیع گوشت قرمز به شبکه‌های منتخب وزارت صنعت معدن و تجارت بوده، تعهد خود را اجرا نکرده و خارج از شبکه کالا به عرضه اقدام کرده است.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفته است: «بر اساس ردگیری‌های انجام شد، مشخص شد مقدار ۴۲۰ تن گوشت در سردخانه‌های شهرهای تهران، بوشهر، مشهد، ارومیه، اصفهان، شهرکرد و دزفول توزیع شده که هماهنگی لازم جهت توقیف و عرضه گوشت در شبکه تعیین شده با قیمت مصوب صورت گرفته است.»

این گزارش می‌گوید طبق تصمیمات اسفندماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار قیمت مصرف‌کننده، گوشت گوساله منجمد وارداتی برای قطعات ران کیلویی ۹هزار و۵۰۰ تومان، سردست ۹هزار و ۲۰۰ تومان، گردن هشت هزار و ۳۰۰ تومان و مخلوط ۹هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است .

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان همچنین گفته بیشترین تخلفات کشف شده به ترتیب مربوط به آهن آلات، برنج، سیمان، سیب زمینی، رب گوجه فرنگی، پودرشوینده و لاستیک است.
XS
SM
MD
LG