لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۹

«کافه تيتر» مهر و موم شد


کافه تیتر جای جمع شدن و گفت و گوی روزنامه نگاران بود.
کافه تیتر جای جمع شدن و گفت و گوی روزنامه نگاران بود.

«کافه تيتر»، پاتوق تازه تاسيس هنرمندان و روزنامه نگاران، روز شنبه دوم دی ماه، کمتر از ده ماه پس از آغاز فعاليت، توسط اداره اماکن نیروی انتظامی، مهر و موم شد.


مديريت اين کافه که از پانزده اسفند سال گذشته گشايش يافت، برعهده دو روزنامه نگار بود و در طول ده ماه گذشته به محل نشست های نقد و رونمايی کتاب،نمايشنامه خوانی و بزرگداشت های کوچک برای شخصيت های فرهنگی کشور تبديل شده بود.


نیروی انتظامی و یا اداره اماکن هنوز دلیل بسته شدن کافه تیتر را اعلام نکرده است.


پاتوق فرهنگی


نيمه اسفند سال ۸۴ دو روزنامه نگار بيکار شده ايرانی به نام های بيتا صالحی و بهنام قلی پور آن گونه که خود اعلام کردند، بعد از روزها بيکاری تصميم گرفتند شغل و علاقه خود را به شکل ديگری ادامه دهند. از همين رو آنها کافه کوچکی در خيابان صبای جنوبی به راه انداختند و اسمش را نيز کافه تيتر گذاشتند.


در مراسم افتتاح اين کافه کوچک با نوزده صندلی پذيرای ۲۳۵ تن از روزنامه نگاران و هنرمندان بود .تعدادی استادان روزنامه نگاری در ايران که از جمله روزنامه نگاران ميانه رو شمرده می شوند، از جمله فريدون صديقی، يونس شکرخواه، احمدتوکلی، علی اکبر قاضی زاده، حسين قندی و مجيد رضاييان نيز در مراسم گشايش اين کافه شرکت داشتند.


فشار اداره اماکن به دو زوج روزنامه نگاری که مديريت کافه تيتر را بر عهده داشتند از چندی پيش آغاز شد تا جايی که مديران اين کافه پيشتر مجبور شده بودند تا برنامه نمايشنامه خوانی سه شنبه گذشته در اين کافه را لغو کنند.


ساعت يازده صبح روزشنبه، دوم دی ماه، ماموران اداره اماکن نيروی انتظامی اين کافه را بدون هيچ توضيحی مهر و موم کردند

با اين حال ساعت يازده صبح روز،شنبه دوم دی ماه، ماموران اداره اماکن نيروی انتظامی اين کافه را بدون هيچ توضيحی پلمپ کردند.


خبر پلمپ کافه تيتر توسط اداره اماکن نيروی انتظامی بازتاب بسياری در وبلاگ های روزنامه نگاران ايرانی داشته و با گذشت چند ساعت ده ها وبلاگ نويس و روزنامه نگار نارضايی خود را اقدام اداره اماکن نيروی انتظامی ابراز داشته اند.


ازمدت تعطیلی کافه تیتر هم خبری منتشر نشده و با این که وبلاگ نویسان زیادی نسبت به آن واکنش نشان داده اند، اما وبلاگ کافه تیتر به موضوع پلمپ و تعطیلی کافه اشاره نکرده است.


XS
SM
MD
LG