لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۱

فيفا صفايی فراهانی را رييس کميته ويژه فوتبال کرد


صفایی فراهانی از سوی فیفا مامور اداره فوتبال ایران شد.
صفایی فراهانی از سوی فیفا مامور اداره فوتبال ایران شد.

فدراسيون جهانی فوتبال، فیفا، پس از لغو محرومیت فوتبال ایران و در جهت استقلال فدراسیون فوتبال ایران، محسن صفایی فراهانی را به ریاست کمیته ویژه منصوب کرد.


هيات رييسه انتقالی که به ترتیب الفبای انگلیسی اسامی آنها آمده را محسن صفايی فراهانی به عنوان رييس، کيومرث هاشمی به عنوان نايب رييس، و محمد حسن انصاری فر، دکتر حسن غفاری، دکتر محمد خبيری و علی رغبتی به عنوان اعضا تشکیل می دهند.


در مذاکراتی که ابتدا منجر به اجازه حضور تيم ملی اميد در بازيهای آسيايی و سپس قبول شرايط فيفا از سوی نمايندگان ايرانی حاضر در جلسات گفت و گو با نمايندگان فيفا شد، در مورد وظايف هيات رييسه انتقالی مورد پذيرش فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا ، توافق شد که مديريت فوتبال ايران در سطح ملی و بين المللی را هیات رییسه بر عهده داشته باشد .


تهیه پيش نويس و تصويب اساسنامه جديد برای فدراسيون فوتبال ايران بر پايه اساسنامه فيفا و سازماندهی انتخابات برای رهبری آينده فد راسيون فوتبال ايران بر اساس مفاد اين اساسنامه جديد نیز از جمله وظایف این هیات است.


طبق برنامه از پيش اعلام شده از سوی فيفا، تمام مراحل انتقال در روز ۳۱ مارس ۲۰۰۷، ۱۱فروردين ۱۳۸۶، به پايان خواهد رسيد.


در حکم فیفا آمده که با تشکيل اين کميته، گزينه های پيشين از سوی تربيت بدنی در مورد سرپرست، نايب رييس و دبير موقت فدراسيون رسميتی ندارد و کميته های فدراسيون فوتبال زير نظر هيات رييسه ياد شده به کار خود ادامه می دهند .


پيش از فدراسيون محمد دادکان، که برکناری اش باعث بروز مشکلات و محروميت فوتبال ايران شد، محسن صفايی فراهانی به عنوان رييس و محمد خبيری به عنوان نايب رييس، موفق ترين فدراسيون فوتبال را از نظر نظم و قانونگرايی پس از انقلاب اداره کردند و همين امر باعث پافشاری فيفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزينش صفايی فراهانی و سپردن سکان مسووليت به او شد .


XS
SM
MD
LG