لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۶

معاون وزیر اطلاعات: نتایج ترورهای اخیر تهران به زودی اعلام می شود


خودروی یکی از استادان پس از حمله
خودروی یکی از استادان پس از حمله
مجید علوی، معاون وزیر اطلاعات گفته است تحقیقاتی در مورد ترورهای اخیر تهران انجام شده و نتایج آن قرار است به زودی اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، آقای علوی چهارشنبه شب در کرمانشاه گفت: « انجام عملیات هایی که از سوی تیم های خارج از كشور سازماندهی می شوند كار بزرگی نیست ولی رهگیری این عملیات ها پیچیدگی خاص خود را دارد.»

وی همچنین گفته است: «اقدامات ارزشمندی در خصوص توطئه ها و عملیات های كوری كه دشمنان برنامه ریزی كرده بودند انجام شده است كه به لطف خداوند و به بركت خون شهدا به نتایجی رسیده ایم و امیدواریم برای همیشه نیز در این میدان نا امیدشان كنیم.»

ماه پیش دو فيزيکدان مرتبط با برنامه هسته ای جمهوری اسلامی مورد سوءقصد قرار گرفتند که يکی از آنها کشته شد.

یکی از آن ها دکتر مجيد شهرياری، استاد فيزيک و عضو هيئت علمی دانشگاه شهيد بهشتی و همچنين محقق جمهوری اسلامی ايران در پروژه سزامی بود که به همراه راننده و همسرش و در حالی که به سمت دانشگاه در حرکت بود، بر اثر انفجار بمبی که موتورسواران ناشناس به بدنه خودرو حامل وی چسبانده بودند،‌ کشته شد و همسرش نیز زخمی شد.

دکتر فريدون عباسی، ديگر استاد دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهيد بهشتی نيز زمانی که به همراه همسرش در حال پارک خودروی خود در خيابان ولنجک و در نزديکی دانشگاه بود، مورد سوء قصد قرار گرفت، اما به گفته خبرگزاری مهر وی متوجه بمب‌گذاری شده و از محل حادثه فاصله گرفت اما مجروح شد.

سوء قصد به جان اين دو فيزيکدان کمتر از يک سال پس از ترور مسعود علی محمدی دانش‌آموخته دکترای فيزيک با گرايش ذرات بنيادی در دانشگاه صنعتی شريف صورت می گيرد. دکتر مسعود علی محمدی در انفجار خودرو در مقابل منزلش کشته شد.

آقای علوی همچنین گفته است: «امروز دشمن از امیدهایی كه نسبت به فتنه سال 88 داشت مایوس و ناامید شده و از روی عصبانیت اقدام به ترورهایی كرده كه نشانه قدرتمندی نیست اگر چه می دانند با این اقدام ها نیز راه به جایی نخواهند برد.»

عبارت «فتنه»، واژه ای است که حامیان دولت درباره اعتراض ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری به کار می برند و میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی را «سران فتنه» خطاب می کنند.

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی پس از ترورها، سرویس های اطلاعاتی و امنیتی غربی و نیز «جاسوسان آژانس بین المللی انرژی اتمی» را مسئول این ترورها معرفی کرده بود.

پس از ترور مسعود علی محمدی، دادستان تهران گفته بود پیگیر این پرونده ها خواهد بود ولی هیچ جزییاتی از تحقیقات این پرونده اعلام نشد. چندی بعد و پس از دو ترور دیگر، عباس جعفری دولت آبادی گفت: «امیدوارم پرونده ترور استادان، به سرنوشت پرونده مسعود علی محمدی دچار نشود.»
XS
SM
MD
LG