لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۹

بررسی روزنامه های صبح یکشنبه ایران


روس ها برای مذاکره درباره نیروگاه بوشهر به تهران می روند
روس ها برای مذاکره درباره نیروگاه بوشهر به تهران می روند

اعتراض کشاورزان به دولت


روزنامه اعتماد، از اعتراض کشاورزان به قیمت های دولتی خبر داده است. به نوشته این روزنامه، اعتراض به ابلاغیه جدید هیات وزیران در مورد قیمت خرید های تضمینی محصولات کشاورزی همچنان ادامه دارد. کشاورزان اعتقاد دارند که قیمت خریدهای تضمینی متناسب با میزان تورم و هزینه های تولید تعیین نشده است.


اعتماد نوشته تشکل های حامی کشاورزان طی چند روز گذشته به طور مدام در مصاحبه های مطبوعاتی مراتب گلایه مندی خود را به مسوولان دولتی اعلام کرده اند اما برخی منابع مطلع نقل می کنند که نهادهای دولتی مانند وزارت جهاد کشاورزی تشکل های بخش کشاورزی را برای نمایندگی تولیدکنندگان به رسمیت نمی شناسند.


به نوشته این روزنامه،برخی از نمایندگان مجلس به هواخواهی از کشاورزان قصد دارند مراتب اعتراض خود به تصمیم هیات وزیران را به دولت اعلام کنند.


مذاکره ایران و روسیه درباره نیروگاه بوشهر


روزنامه کیهان، خبر داده مذاکرات ایران و روسیه درباره نیروگاه بوشهر از سرگرفته می شود.


اعتماد نوشته تشکل های حامی کشاورزان طی چند روز گذشته به طور مدام در مصاحبه های مطبوعاتی مراتب گلایه مندی خود را به مسوولان دولتی اعلام کرده اند اما برخی منابع مطلع نقل می کنند که نهادهای دولتی مانند وزارت جهاد کشاورزی تشکل های بخش کشاورزی را برای نمایندگی تولیدکنندگان به رسمیت نمی شناسند

به نوشته این روزنامه، شرکت روسی اتم استروی اکسپورت قصد دارد هیاتی از کارشناسان خود را ظرف چند روز آینده به ایران اعزام کند تا درباره اتمام کار نیروگاه بوشهر با مقامات ایرانی گفت وگو کند.


این روزنامه به نقل از سخنگوی اشرکت روسی مجری نیروگاه هسته ای بوشهر نوشته که ریاست این هیات را ولادیمیر پاولوف رییس پروژه نیروگاه اتمی بوشهر بر عهده دارد و هدف از سفرش به تهران تامین مالی مستمر و کافی پروژه نیروگاه بوشهر توسط ایران است.


وعده های پاکستان به ایران


روزنامه رسالت، به نقل از حداد عادل خبر داده که مقامهای پاکستانی برای مقابله با ناامنی در مرزها وعده مثبت به وی داده اند.


به نوشته این روزنامه رییس مجلس شورای اسلامی پس از بازگشت از سفر سه روزه به پاکستان، با اشاره به گفتگوهای خود با مقامات پاکستانی درخصوص ناامنی در مرزهای ایران و پاکستان گفته در این سفر درخصوص امنیت مرزهای ایران و پاکستان و به ویژه در استان سیستان و بلوچستان صحبت هایی شده و مقامات پاکستانی تاکید داشتند که نهایت تلاش و کوشش خود را برای مقابله با ناامنی به کار خواهند گرفت.


بازجویی از سفیر قبرس در تهران


روزنامه کارگزاران، خبر بازجویی از سفیر قبرس در تهران را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته این روزنامه، پس از شیوع برخی اخبار درباره سفیر قبرس در تهران، سرانجام «جورج لیلیکاس»، وزیر امور خارجه قبرس تایید کرد وزارت امور خارجه قبرس در حال تحقیق در مورد اتهام تخطی از وظایف قانونی از سوی او است.


روزنامه کیهان، خبر داده مذاکرات ایران و روسیه درباره نیروگاه بوشهر از سرگرفته می شود

به نوشته کارگزاران، در حال حاضر تنها چند اتهام بر علیه کارا لامبوس کاپسوس سفیر قبرس در تهران مطرح شده است که این اتهامات درباره صدور ویزا و ارایه ندادن استوارنامه سفیر به احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی است.


احضار سه دانشجوی دختر به دادگاه انقلاب


روزنامه اعتماد ملی، از احضار سه دانشجوی دختر به دادگاه انقلاب خبر داده است.


به نوشته این روزنامه، جلوه جواهری، زینب پیغمبرزاده و سارا لقایی سه دانشجوی دختر دانشگاههای تهران و الزهرا که ۱۳ اسفندماه ۸۵ همراه ۳۰ فعال زن دیگر به اتهام تبانی برای اخلال در امنیت ملی و برهم زدن نظم عمومی از طریق تجمع درمقابل دادگاه انقلاب تهران بازداشت شده بودند، روز چهارشنبه ۱۴ فروردین ماه از سوی دایره ویژه امنیت دادسرای انقلاب، تلفنی احضار شده اند.


روزنامه اعتماد، نیز در شماره امروز خود نوشته پرستو دوکوهکی و ساقی لقایی دو روزنامه نگار بازداشت شده در ۱۳ اسفند نیز تلفنی احضار شده اند.


رانش زمین در سد لتیان


روزنامه سرمایه، خبر داده که خطر رانش زمین سد لتیان، را که تامین کننده یک سوم آب تهران است، تهدید می کند.


روزنامه اعتماد ملی، از احضار سه دانشجوی دختر به دادگاه انقلاب خبر داده است

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه نوشته که رانش زمین تاکنون صدماتی را به دریاچه و دیواره سد وارد آورده که مسوولان و مهندسان سد مشغول برطرف کردن این صدمات هستند و همین امر باعث کاهش آب سد نسبت به سالیان گذشته شده است.


روزنامه سرمایه هم سرمقاله امروز خود را به همین موضوع اختصاص داده و نوشته براساس تحقیقات به عمل آمده، مشخص شده که دلیل ایجاد این رانش، ساختمان سازی های غیرمجاز در تپه های مشرف بر این منطقه است.


جواد غفاری، مسوول واحد آب های سطحی تهران بزرگ در این سرمقاله تاکید کرده هرگونه ایجاد اختلال احتمالی در سد لتیان به دلیل اینکه یک سوم آب شهر تهران بزرگ را تامین می کند، می تواند عواقب ناخوشایندی به همراه داشته باشد.


آقای غفاری نوشته اگر طی پنج سال آینده،رویه فعلی ادامه یابد و مسوولان دستگاههای اجرایی تعامل کارسازی در این خصوص نداشته باشند، دیگر رودخانه ای در این منطقه دیده نخواهد شد.


XS
SM
MD
LG