لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۰

گل دقيقه ۸۸ و برتری سپاهان مقابل نماينده فوتبال قطر


تيم فوتبال سپاهان اصفهان آخرين ديدار خود در دور رفت مرحله مقدماتی ليگ قهرمانان را با پيروزی و تداوم صدر نشينی‌ به پايان رساند.

نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا در سومين ديدار خود از گروه C ميزبان قهرمان ليگ قطر بود. اين بازی با نتيجه ۲-۱ به سود قهرمان دو دوره اخير ليگ برتر فوتبال ايران به پايان رسيد.

سيدجلال حسينی مدافع ملی پوش سپاهانی ها در دهمين دقيقه نخستين گل بازی را به ثمر رساند. او که در پی حمله تيمش نفوذ کرده بود تا از توپ های برگشتی استفاده کند، با کنترل توپ از روی قوس محوطه جريمه و ضربه ای دقيق که با پای راست نواخت، تيمش را پيش انداخت.

در ادامه بازی هر دو تيم بازی رو به جلو و تهاجمی را به نمايش گذاشتند. علی حسن عفيف در دقيقه ۵۵ برای لخويا گلزنی کرد تا نتيجه را به تساوی بکشاند.

جريان ثبت گل به اين شرح بود که ارسال ضربه ايستگاهی توسط «نام تائه هی» بازيکن اهل کره جنوبی، با ضربه سر مدافعين برگشت داده شد. شوت ناگهانی که در برگشت نواخته شده بود را رحمان احمدی دفع کرد اما جاگيری مناسب عفيف باعث شد تا در دهانه دروازه گل مساوی را بزند.

از دقيقه ۸۵ به بعد فشار زردپوشان برای پيروزی افزايش يافت و موقعيت های متعددی را خلق کردند. تا اين که برونو سزار مهاجم سپاهان در دقيقه ۸۸ گل برتری را به ثمر رساند.

ارسال دقيق توپ از سمت راست توسط ابوالحسن جعفری؛ جايی نزديک به نقطه پنالتی روی سر سزار فرود آمد و اين مهاجم چارچوب شناس نيز بار ديگر تيمش را به سه امتياز حساس رساند.

سپاهان با اين پيروزی ۷ امتيازی شد تا دور رفت مرحله‌ گروهی را با صدرنشينی به پايان برساند و شانس زيادی برای صعود به عنوان تيم نخست از گروه C داشته باشد. بازی بعدی سپاهان نيز دو هفته بعد در دوحه مقابل همين تيم خواهد بود.

رحمان احمدی، محرم نويدکيا، سيدجلال حسينی، محسن بنگر، مهدی کريميان، اميد ابراهيمی، هاشم بيک‌زاده، ابولحسن جعفری، برنو سزار، فابيو جان واريو و سيدمهدی سيدصالحی ۱۱ مرد اصلی زلاتکو کرانچار در اين بازی بودند.

در ديگر بازی اين گروه، النصر امارات در خانه با نتيجه ۲-۱ مغلوب الاهلی عربستان شد. به اين ترتيب تيم عربستانی با چهار امتياز در رده دوم گروه ايستاد. تيم‌های النصر و لخويا با سه امتياز در رده های سوم و چهارم قرار گرفته اند و برای افزايش بخت صعود، چشم به موفقيت در بازی های بعدی دوخته اند.

پس از بازی

زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان در پايان بازی گفت: از دقيقه اول نشان داديم که برنده بازی خواهيم بود. شانس‌های خوبی هم داشتيم و توانستيم از اکثر آنها استفاده کنيم. حريف هم با توجه به نفوذ‌هايی که ما داشتيم، شانس ايجاد ضد حملات را پيدا کرد.

سرمربی کروات سپاهانی ها که تيمش در پايان هفته بيست و هشتم در صدر جدول رده بندی ليگ برتر فوتبال ايران قرار دارد، در ادامه گفت: اين برد برای ما فوق‌العاده مهم بود، چون گام بزرگی برای رسيدن به مرحله بعد برداشتيم.

پيش از اين هم گفته بودم که نماينده قطر بازيکنان با کيفيت و کادر فنی خوبی دارد. انتظار اين بازی سخت را داشتيم و به اندازه گل‌هايی که زديم از حريف بهتر بوديم.

سرمربی پيشين تيم ملی کرواسی که سابقه هدايت تيم ملی مونته نگرو و باشگاه پرسپوليس را هم دارد يادآور شد: دوئل اول را برديم و با توجه به کسب ۷ امتياز در مسابقه برگشت در قطر فشار کمتری متحمل خواهيم شد. شانس زيادی داريم و می‌توانيم دست پر از دوحه برگرديم. البته الاهلی عربستان با برتری مقابل النصر امارات خودش را در جدول پيدا کرد و با توجه به اينکه دو ديدار خانگی دارد، بخت زيادی برای صعود پيدا کرده است.

ژان کريستيان لانگ مربی لخويا نيز پس از شکست تيمش گفت: سپاهان تيم خوبی دارد و فشار زيادی روی دروازه ما آورد. هضم اين شکست برای ما کمی دشوار است اما در ديدارهای آينده تلاش می‌کنيم اين نتيجه را جبران کنيم.

مربی فرانسوی لخويا در پاسخ به اين سؤال که شکست مقابل سپاهان چه تأثيری در وضعيت تيمش خواهد داشت، گفت: از فردا برای مسابقه‌ بعدی آماده می‌شويم. زمانی که مقابل سپاهان گل اول را خورديم شگفت‌زده شديم اما در ادامه توانستيم به بازی مسلط شويم. به نظر من شايستگی تساوی و حتی پيروزی در اين ديدار را داشتيم.

مربی لخويا درباره تعويض کاپيتان تيمش در نيمه اول گفت: او را به علت مصدوميت تعويض کردم و اميدوارم بتواند به بازی بعدی برسد.

لانگ در پاسخ به اين سؤال که شانس چه تيمی را برای صعود به مرحله بعدی بيشتر می‌داند، گفت: هم‌اکنون در نيمه راه هستيم و نمی‌توان پيش‌بينی دقيقی کرد. سه ديدار ديگر باقی مانده و می‌تواند اتفاقات زيادی در اين بازی ها بيفتد.

سرمربی لخويا يادآور شد: انتظار می‌رفت قهرمانان ايران و قطر بازی در سطح بالايی را به نمايش بگذارند که همين امر نيز اتفاق افتاد. ما سومين بازی خود را انجام داديم و بازی به بازی بهتر می‌شويم. اميدوارم هر تيمی که بهتر باشد بتواند به مرحله بعدی صعود کند.
XS
SM
MD
LG