لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۱

ایران با چین، ازبکستان و مالزی همگروه شد


فوتبال ایران که نتوانست در مسابقات آسیایی درخشش مناسبی داشته باشد، به فکر رقابت در جام ملت های آسیا است.
فوتبال ایران که نتوانست در مسابقات آسیایی درخشش مناسبی داشته باشد، به فکر رقابت در جام ملت های آسیا است.

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مسابقات جام ملت های آسیا با تیم های چین، ازبکستان و مالزی همگروه شد.


به گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم های استرالیا، عمان، عراق و تایلند در گروه یک؛ ژاپن، قطر، امارات و ویتنام در گروه دو؛ ایران، ازبکستان، چین و مالزی در گروه سوم؛ و کره جنوبی ، عربستان، بحرین و اندونزی نیز در گروه چهارم قرار گرفته اند.



مراسم قرعه کشی چهاردهمين دوره مسابقات فوتبال جام ملت های آسيا امروز سه شنبه، ۲۸ آذر، در کوالالامپور، پايتخت مالزی برگزار شد.


در تازه ترين رده بندی فدراسيون بين المللی فوتبال، فيفا، که در ماه دسامبر منتشر شد، ايران همچنان در رده سی و هشتم رده بندی جهانی به عنوان برترين تيم قاره آسيا جای دارد و استراليا هم با يک پله پايين تر بر سکوی سی و نهم ایستاده است.


این در حالی است که ازبکستان، ژاپن و کره جنوبی به ترتيب در مکان های چهل و پنجم، چهل و هفتم و پنجاه و يکم قرار گرفته اند.


در تازه ترين رده بندی فدراسيون بين المللی فوتبال، فيفا، که در ماه دسامبر منتشر شد، ايران همچنان در رده سی و هشتم رده بندی جهانی بعنوان برترين تيم قاره آسيا جای دارد

با اين حال گزينش سرگروه های مسابقات جام ملت های آسيا، بر اساس رده بندی فيفا در ماه اکتبر انجام گرفته که در آن به ترتيب استراليا، ايران، ژاپن و کره جنوبی برترين رتبه ها را در اختيار داشتند و صعود چهارده پله ای ازبکستان هنوز انجام نشده بود.


به اين ترتيب چهار بخت بزرگ قهرمانی در چهاردهمين دوره جام ملت های آسيا در مرحله گروهی با هم روبرو نخواهند شد و تنها در صورت صعود از گروه خود ممکن است در مرحله حذفی رو در روی يکديگر قرار گيرند.


اين دوره از مسابقات فوتبال جام ملت های آسيا، از هفتم ژوئيه، شانزدهم تيرماه آينده، با برگزاری ديدار افتتاحيه مسابقات در بانکوک، پايتخت تايلند آغاز می شود و دو هفته بعد، يعنی در بيست و نهم ژوئيه، هفتم مردادماه، با برگزاری ديدار فينال در جاکارتا پايتخت اندونزی به پايان می رسد.


XS
SM
MD
LG