لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۸

درگيری در مسجد الاقصی، چند مجروح بر جای گذاشت


نمایی از مسجد الاقصی، اسراییل اعلام کرده عملیات بازسازی شهر قدیم اورشلیم، آسیبی به این مسجد وارد نمی کند.
نمایی از مسجد الاقصی، اسراییل اعلام کرده عملیات بازسازی شهر قدیم اورشلیم، آسیبی به این مسجد وارد نمی کند.

نمازگزاران خشمگين فلسطينی، پس از اقامه نماز جمعه، در اعتراض به عمليات نوسازی اسراييل در منطقه شهر قديم اورشليم، با نيروهای امنيتی درگير شدند.


به گزارش آسوشيتد پرس از اورشليم، پليس اسراييل با استفاده از گاز اشک آور اجتماع فلسطينی ها را که مشغول پرتاب سنگ بودند را متفرق کردند.


ميکی روزنفلد، سخنگوی پليس اسراييل، خبر داد که حدود ۲۰۰ نيروی نظامی پليس، با حضور در منطقه درگيری، به تنش ها پايان دادند.


اسراييل پيشتر اعلام کرده بود برای بازسازی مناطقی که از توفان زمستانی سال ۲۰۰۴ آسيب ديده اند، اقدام می کند و اطمينان داده بود به بناهای تاريخی آسيبی نخواهد رساند

چند تن از معترضان، در درون مسجد الاقصی پناه گرفته اند که سومين مکان مقدس و مهم مسلمانان است.


پليس همچنين گزارش داد که اين درگيری ها مجروح شدن چند نفر همراه بوده اما کشته ای در پی نداشته است.


مقامات امنيتی اسراييل گفته اند که احتمال اين درگيری پس از اقامه نماز جمعه از قبل پيش بينی شده بود و حدود ۳۰۰۰ نيروی پليس، سه برابر حد معمول، در اطراف مسجدالاقصی مستقر شدند.


اسراييل پيشتر اعلام کرده بود برای بازسازی مناطقی که از توفان زمستانی سال ۲۰۰۴ آسيب ديده اند، اقدام می کند و اطمينان داده بود به بناهای تاريخی آسيبی نخواهد رساند.


با شروع عمليات بازسازی در هفته گذشته، چند تن از رهبران مسلمان عرب، هشدار دادند که ممکن است عمليات يادشده، به مسجد الاقصی آسيب وارد کند.


مقامات دولتی اسراييل هشدار دادند که افراطی های مسلمان تلاش دارند تا عمليات بازسازی را بهانه کرده و شورش منطقه ای به راه بيندازند.


زيپی ليونی، وزير خارجه اسراييل در حاشيه اجلاس ناتو در سويل اسپانيا به خبرنگاران گفت عمليات بازسازی برای حفظ بناهای آسيب ديده است و افراطی ها و تندروها قصد دارند موضوع را طور ديگری جلوه دهند.


XS
SM
MD
LG