لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۸

نسرين ستوده به اعتصاب غذای خود پايان داد


گزارش ها حاکی است نسرين ستوده، وکيل دادگستری دربند که در زندان به اعتصاب غذا دست زده بود، روز دوشنبه به اعتصاب غذای خود پايان داده است. همسر خانم ستوده در گفت وگو با راديو فردا اين خبر را تاييد کرد.

رضا خندان، همسر خانم ستوده گفته که در پی اعتصاب غذا و وخامت حال خانم ستوده، وی روز چهارشنبه هفته پيش به بهداری زندان منتقل شده بود و پس از آن اعلام کرد به طور موقت و به خاطر «مسئوليت مادرانه» در قبال دو فرزندش، اعتصاب غذای خود را شکسته است.

نسرين ستوده، پيشتر هم از سوم مهرماه اعتصاب غذا کرده بود ولی بعد از مدتی و حوالی روز چهارم آبان، آن را شکسته بود. خانم ستوده، از ابتدای زمانی که دستگير شده و به زندان افتاد، درخواست هايی را مطرح کرده و گفته بود اگر به آن ها عمل نشود، به اعتصاب غذا دست خواهد زد.

اين وکيل دادگستری به دليل شرايط نگهداری و همچنين به روند پرونده اش اعتراض هايی داشته و دارد و گفته بود در صورتی که به خواسته های او عمل شود، اعتصاب غذايش را خواهد شکست.

اين سومين باری است که خانم ستوده دست به اعتصاب غذا می زند.

خانم ستوده، از فعالان جنبش زنان و وکيل دادگستری است که در روز ۱۳ شهريور ماه بازداشت شده و در زندان اوين به سر می برد. دادگاه خانم ستوده روز ۲۴ آبان ماه در دادگاه انقلاب و به اتهام هايی چون «اقدام عليه امنيت ملی»، «تبليغ عليه نظام» و «عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر» برگزار شده و هنوز حکم دادگاه اعلام نشده است.

به تازه گی اتهام جديدی به پرونده خانم ستوده اضافه شده و قرار است در مورد «بی حجابی» هم تحت پيگيری قرار گيرد و دادگاه ديگری در دی ماه سال جاری قرار است برگزار شد.

تا کنون سازمان‌های حقوق بشری بسياری نظير عفو بين‌الملل، ديده‌بان حقوق بشر،‌گزارشگران بدون مرز و همچنين شخصيت‌های سياسی و مدنی نظير واسلاو هاول، رئيس جمهور پيشين جمهوری چک، شيرين عبادی، حقوقدان و زهرا رهنورد، همسر مير حسين موسوی، بازداشت خانم ستوده را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری وی شده‌اند.
XS
SM
MD
LG