لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۶

رای کميته انضباطی: کسر امتياز و شکست سه بر صفر پرسپوليس


تیم پرسپولیس به دلیل توهین هوادارانش به داور بازی، جریمه و مجازات شد
تیم پرسپولیس به دلیل توهین هوادارانش به داور بازی، جریمه و مجازات شد
کميته انضباطی فدراسيون فوتبال ايران، آرای خود را درباره حاشيه های بازی پرسپوليس و داماش گیلان صادر کرد که طی آن مقرر شد از امتیاز تیم پرسپولیس کم شود و نتیجه نیز سه بر صفر به نفع داماش، ثبت شود.

روز يکشنبه در آخرين بازی از هفته بيست و نهم ليگ بر‌تر فوتبال ايران، جدال تيم‌های پرسپوليس و داماش در ورزشگاه آزادی به خاطر فحاشی تماشاگران با تصميم داور ناتمام ماند.

فدراسيون فوتبال ايران اعلام کرده است که کميته‌های داوران و انضباطی اين فدراسيون پس از «بررسی همه جوانب و بازبينی چند باره فيلم مسابقه»، همچنين رويت گزارش ناظر داوری و ناظر مسابقه، آرای خود را صادر کرده اند.

در رای کميته داوران، با توجه به آنچه عملکرد ضعيف محمود رفيعی، داور بازی عنوان شده، او به مدت چهار هفته از قضاوت در مسابقات محروم است.

در رای کميته انضباطی هم تيم داماش گيلان به خاطر تخلفات تماشاگران منتسب به اين تيم و با توجه به فحاشی آنها نسبت به يکی از بازيکنان تيم مقابل (مازيار زارع) به يکصد ميليون ريال جريمه نقدی محکوم شده است.

تيم پرسپوليس به خاطر تخلفات تماشاگران منتسب به اين تيم مبنی بر اهانت و فحاشی آن ها در طول مسابقه و به خصوص در دقايق پايانی که منجر به ناتمام ماندن مسابقه از سوی داور شد، به پرداخت يکصد ميليون ريال جريمه نقدی و کسر دو امتياز محکوم شده و نتيجه پایانی اين ديدار هم سه بر صفر به نفع داماش گيلان اعلام شد.

فدراسيون فوتبال اعلام کرده با توجه به «تلاش‌های جوانمردانه» علی کريمی در خصوص همکاری و همياری با داور مسابقه، کميته انضباطی او را مستحق تشويق و تقدير دانسته و برايش مبلغ ۵۰ ميليون ريال پاداش نقدی در نظر گرفته است.

اين آرا در خصوص کسر امتياز و جرايم نقدی قابل تغيير و تجديد نظر بوده اما در ساير موارد از جمله نتيجه سه بر صفر، قطعی است.

علی پروين مدير راهبردی پرسپوليس درباره اتفاق پرسپوليس و داماش گفته است: «در اين که داوری بد بود، حرفی نيست اما مردم بايد طاقت بياورند و صبور باشند. اين پرسپوليس با پرسپوليس آسيا زمين تا آسمان فرق دارد که آن هم موجه است. تعدادی از بازيکنان را در اختيار نداشتيم و تعدادی نيز خسته بودند اما هواداران نبايد چنين کارهايی انجام دهند.»

علی پروين ادامه داد: «بازيکنان هم خوب نبودند، هنگامی که ۱۰ نفره شدند در ۱۸ قدم ماندند که اين باعث شد داماش کارش را بکند. اگر داور خطايی که روی علی عسگر انجام شد را می‌گرفت، محمد نصرتی از بازی اخراج نمی‌شد. گل داماش هم آفسايد بود.»

پروين با بيان اينکه اشتباهات داوری در اين ديدار تاثير گذار بود، خطاب به هواداران پرسپوليس گفت: چند کلامی را بايد به هواداران بگويم، خدا پدرتان را بيامورزد؛ شما بهترين‌های آسيا هستيد. البته تماشاگر نما‌ها داد و بيداد کردند و سايرين نيز دنبال کردند، فضا بايد از آشوب پاک شود و اين افراد را شناسايی کنيم و نگذاريم وارد استاديوم شوند.

ساير محکوميت ها و جرايم

محسن قهرمانی، داور بازی داماش و ملوان که گفته بود: «تا تماشاگران فحاشی می‌کنند، خطا نمی‌گيرم» به خاطر اين اظهار نظر تا پايان ليگ برتر از قضاوت محروم شده است.

کميته داوران در بيانيه خود اعلام کرده؛ رسيدگی به فحاشی و اهانت از وظايف کميته انضباطی است و داوران حق ندارند به جای ارکان قضايی فدراسيون فوتبال به تنبيه متخلفان بپردازند.

محسن قهرمانی دو ماه يعنی تا پايان ليگ برتر از قضاوت در کليه مسابقات فوتبال داخلی
محروم شده است.

کميته انضباطی همچنين رای خود را در خصوص اميرحسين صادقی بازيکن باشگاه تراکتورسازی تبريز صادر کرد.

در گزارش داور و ناظر ديدار جنجالی تيم های تراکتورسازی و استقلال تهران که در تبريز برگزار شد، آمده است: «اميرحسين صادقی پس از اتمام بازی اقدام به اهانت به داور مسابقه کرد.

کميته انضباطی پس از تشکيل جلسه و استماع صحبت‌های صادقی، او را با توبيخ کتبی و درج در پرونده به پرداخت ۷۰ ميليون ريال جريمه نقدی محکوم کرد.

با توجه به اينکه صادقی پيش از اين هم به يک جلسه محروميت تعليقی محکوم شده بود و در پی تکرار تخلف، اين محکوميت به مورد اجرا درآمده و او حالا بايد يک جلسه محروميت را تحمل کند.
XS
SM
MD
LG