لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۸

«احمدی نژاد و بحث دو باره سرمربيگری مارادونا در ايران»


در جلسه تقدير از مدال آوران بازيهای آسيايی گوآنگ ژو، پس از اظهار نظر محمود احمدی نژاد در مورد سرمربيگری ديه گو مارادونا، بازيکن اسطوره ای فوتبال آرژانتين در تيم ملی فوتبال ايران، خبرگزاری رويترز از تهران اين گفته رييس جمهوری اسلامی را بازتاب داد.

به گزارش اين خبرگزاری کمی طول می کشد تا در مورد آينده دوران حرفه ای فوتبال ديه گو مارادونا بزرگمرد فوتبال آرژانتين به حدس و گمان پرداخت، اما يک اشاره از محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری کافی است تا روزنامه ها در ايران بنويسند مارادونا در خط سرمربيگری تيم ملی ايران است.

به گزارش رويترز، احمدی نژاد گفت: مارادونا ممکن است سرمربی تيم ملی ايران شود. روزنامه ايرانی «ابتکار» در صبح دوشنبه با اين عنوان و عکسی بزرگ از قهرمان جام جهانی ۱۹۸۶، صفحه نخست خود را پر کرد.

در ماه های گذشته، شايعه هايی در مورد مارادونا بر سر زبان ها است که اين بازيکن با بردن تيم ملی آرژانتين به مرحله يک چهارم پايانی جام جهانی امسال (۲۰۱۰ آفريقای جنوبی) سرمربی تيم ملی ايران می شود – تيمی که آخرين راهيابی اش به جام جهانی در سال ۲۰۰۶ بود.

در مراسمی که به افتخار مدال آوران ايران در بازيهای آسيايی اخير در چين برگزار شد، احمدی نژاد تاييد کرد که مارادونا قرار است در آينده روزی از جمهوری اسلامی ديدن کند.

روزنامه ابتکار گزارش می دهد: «وقتی در مورد خبرهای مارادونا راجع به اين که سرمربی تازه ايران خواهد بود سوال شد، احمدی نژاد سرش را به عنوان تاييد تکان داد.»

مارادونای ۵۰ ساله تحسين کننده فيدل کاسترو، رهبر کوبا و هوگو چاوز رييس آتشين جناح چپی ونزوئلا است که رابطه نزديکی با رژيم ايران دارد. خود مارادونا هم تحسينش از احمدی نژاد را ابراز کرده است. هر سه سردمداران سياسی ياد شده از دشمنان آمريکا هستند.

در سال ۲۰۰۷ مارادونا به هنگامی که پيراهن امضا شده اش را به عنوان هديه به ايران فرستاد، گفت: «من پيش از اين فيدل و چاوز را ملاقات کرده ام... حالا لازم است رييس جمهور شما را ببينم. دوست دارم احمدی نژاد را ملاقات کنم.»

سفر ماه پيش مارادونا به چين، اين گمان ها را در کشور آسيايی به وجود آورد که ممکن است او سرمربی تيم ملی و يا يک باشگاه در چين شود.

خبرگزاری آلمان روز دوشنبه در گزارشی و به نقل از منابع نزديک به مارادونا اخبار مرتبط با حضور او در ايران را تکذيب کرد و نوشت: «خيلی ها به دليل شهرت مارادونا، از او می خواهند استفاده کنند و ما هم مراقب اين کار هستیم.»
XS
SM
MD
LG