لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۹

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


نمایندگان مجلس برای استیضاح رییس جمهوری اسلامی، امضا جمع می کنند.
نمایندگان مجلس برای استیضاح رییس جمهوری اسلامی، امضا جمع می کنند.

امضا برای استیضاح احمدی نژاد


روزنامه همبستگی، از افزايش تعداد نمايندگان امضا کننده نامه سوال از رييس جمهوری اسلامی خبر داده است.به نوشته اين روزنامه روز گذشته تعداد امضاهای نامه ای که می تواند محمود احمدی نژاد را برای پاسخ گويی به سئوال نمايندگان به مجلس فراخواند به ۵۰ رسيده است.


در صورت رسيدن تعداد امضاها به ۷۲ رييس جمهور اسلامی استيضاح می شود.


درخواست رسیدگی پرونده روزنامه نگار زندانی


روزنامه سرمايه، از نامه پدر علی فرحبخش روزنامه نگار زندانی به رييس قوه قضاييه خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، هوشنگ فرحبخش، پدرعلی فرحبخش، روزنامه نگار زندانی، در نامه ای خطاب به رييس قوه قضاييه خواستار رسيدگی به وضعيت فرزند خود شده است.


روزنامه همبستگی، از افزايش تعداد نمايندگان امضا کننده نامه سوال از رييس جمهوری اسلامی خبر داده است

پدر اين روزنامه نگار که خود قاضی بازنشسته دادگستری است، در نامه خود خطاب به سيدمحمود هاشمی شاهرودی با اشاره به اصول قانون اساسی و قانون حقوق شهروندی اعلام کرده که مفاد هيچيک از اصول قانونی و همچنين حقوق شهروندی در مورد بازداشت پسرش رعايت نشده و حدود ۵۰ روز است که وی بدون اعلام هیچ اتهامی، در زندان به سر می برد.


پدر اين روزنامه نگار زندانی با اشاره به اين که فرزندش ۴۴ روز از زمان بازداشت خود را در سلول انفرادی در حبس بوده،از رييس قوه قضاييه خواسته تا برای ارزيابی صحت ادعا فردی را مامور رسيدگی به وضعيت علی فرحبخش کند.


جریمه پالایشگاه نفت تهران


روزنامه رسالت، از جريمه ۳۱ ميليارد تومانی پالايشگاه نفت تهران به خاطر ايجاد آلودگی های زيست محيطی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، فاطمه واعظ جوادی، ریيس سازمان محيط زيست، صبح ديروزدربازديد سرزده ازپالايشگاه تهران، جريمه زيست محيطی پالايشگاه تهران را ۲۰ ميليارد تومان برای آلودگی آبهای زيرزمينی و۱۱ ميليارد و۴۰۰ ميليون تومان برای آلودگی هوا اعلام کرده است.


تهدید صفایی فراهانی به استعفا


روزنامه خراسان، از هشدارصفايی فراهانی، رييس هيات رييسه موقت فدراسيون فوتبال ايران به سازمان ورزش خبر داده است. صفايی فراهانی، که از سوی فدراسيون جهانی فوتبال به رياست هيات موقت فدراسيون فوتبال ايران برگزيده شده، اعلام کرده در صورت ادامه اقدامات مداخله جويانه مقامات سازمان تربيت بدنی در امور اين فدراسيون از سمت خود کناره خواهد گرفت.


روزنامه رسالت، از جريمه ۳۱ ميليارد تومانی پالايشگاه نفت تهران به خاطر ايجاد آلودگی های زيست محيطی خبر داده است

به نوشته این روزنامه، صفايی فرهانی تاکيد کرده اگرشرايط جديد تغييرنکند و سازمان تربيت بدنی حاضر نباشد تصميم ها و وظايف اين کميته را به رسميت بشناسد، تا پايان هفته جاری استعفا می کند تا فدراسيون جهانی فوتبال در مورد اين موضوع تصميم گيری کند.


علاقه به سلاح سرد درمیان جوانان


روزنامه قدس، به نقل از معاون آگاهی نيروی انتظامی از افزايش ميزان حمل سلاح سرد توسط جوانان ايرانی خبر داده است .به نوشته اين روزنامه، سيداصغر جعفری، رواج حمل سلاح سرد توسط مردم و به ويژه جوانان را پس از موضوع تجاوز به عنف تحت پوشش مسافرکشی ،به عنوان دومين چالش فعلی نيروی انتظامی نام برده و گفته که حمل سلاح سرد به انگيزه دفاع صورت نمی گيرد، بلکه برعکس برای تهديد ديگران آن را با خود حمل می کنند.


وزير رفاه: بازنشستگان تامين اجتماعی حاشيه نتراشند و برای افزايش حقوق خود ۲۰ سال صبر کنند

اين مقام آگاهی کشور هم چنين خبر داده که ازمجموع یک هزار و ۷۶۰ فقره قتلی که در نه ماهه گذشته رخ داده، ۷۴۰مورد آن با سلاح سرد بوده است.معاون آگاهی هم چنين نسبت به اينکه ۶۰ درصد ورودی زندانهای کشور را افراد فاقد پيشينه قضايی تشکيل می دهند،هشدار داده است.


ادعای بمب گذاری در هواپیمای ایرانی


روزنامه کيهان، خبر داده که روز گذشته ادعای بمب گذاری در هواپيما باعث تاخير ۱۵ ساعته در پرواز حجاج خراسانی شده است. به نوشته اين روزنامه، اين هواپيمای حامل حجاج مشهد متعلق به هواپيمايی سعودی بوده و از سوی القاعده به بمب گذاری تهديد شده بود.


معاون آگاهی نسبت به اينکه ۶۰ درصد ورودی زندانهای کشور را افراد فاقد پيشينه قضايی تشکيل می دهند،هشدار داده است

بازنشستگان۲۰ سال صبر کنند


روزنامه جمهوری اسلامی، از تهديد بازنشتگان کشوری از سوی وزير رفاه خبر داده و از قول وی نوشته که«بازنشستگان تامين اجتماعی حاشيه نتراشند و برای افزايش حقوق خود ۲۰ سال صبر کنند».


اين روزنامه، با انتقاد از نحوه برخورد و وعده های وزير رفاه نوشته در حالی يک ميليون و ۲۰۰ هزار بازنشسته تامين اجتماعی هنوز برای افزايش حقوقشان اميد به مساعدت دولت دارند، وزير رفاه و تامين اجتماعی آب پاکی را بر دستان بازنشستگان ريخت و عنوان کرده که بازنشستگان تامين اجتماعی نيز همچون بازنشستگان کشوری ۲۰ سال برای افزايش حقوق خود صبر کنند و حاشيه نتراشند.


تایید حکم زندان دانشجویان


و در آخر، روزنامه اعتماد، از تاييد احکام سنگين زندان سه دانشجوی دانشگاه اهواز خبر داده است.به نوشته اين روزنامه،شعبه تشخيص ديوان عالی کشور احکام سه دانشجوی دانشگاه شهيد چمران اهواز را تاييد کرده که بر اساس آن «هانی باوی» به ۱۱ سال حبس تعزيری،«لفته صرخه» به ۱۰ سال و چهار ماه حبس،و «قاسم کرشاوی» به سه سال حبس محکوم شده اند.


XS
SM
MD
LG