لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۷

قیمت طلا در بازارهای جهانی به رکورد بی سابقه ۱۵۰۰ دلار رسید


قيمت طلا در بازارهای جهانی به طور بی سابقه ای افزايش يافته و برای اولين بار به ۱۵۰۰ دلار در هر اونس (معادل ۲۸ گرم) رسيده است.

روز چهارشنبه اعلام شد به دليل افزايش بدهی دولت ها و نزول قيمت دلار، سرمايه گذاران به سمت طلا رفته اند.

به گزارش خبرگزاری ها، قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی طلا در لندن، به يک هزار و ۵۰۲ دلار رسيده است. پيش از اين رکورد افزايش قيمت طلا حدود يک هزار و ۴۹۹ دلار بود.

بهای نقره هم به بالاترين حد خود در ۳۱ سال گذشته رسيده و روز چهارشنبه به قيمت ۴۴ دلار در هر اونس معامله شد. طلا همواره در دوران بحران اقتصادی، بهترين انتخاب سرمايه گذاران بوده است.

شماری از کارشناسان اقتصادی و موسسات سرمايه گذاری پيش بينی کرده اند با توجه به تلاش های هند و چين برای کنترل ارزش پول و نيز بحران در منطقه پولی يورو، قيمت طلا در سال جاری ميلادی افزايش بيشتری يافته و ممکن است به حدود يک هزار و ۶۰۰ دلار در اونس هم برسد.

در بازار تهران طی دو روز گذشته هم سکه ناياب شده و هم قيمت آن بالا رفته بود ولی روز چهارشنبه گزارش شد که قيمت سکه در این بازار نسبت به روزهای پيش، کاهش چشمگيری داشت.

اخبار رسیده حاکی است که از روز چهارشنبه،‌ کاهش ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی سکه در بازار گزارش شده است.

سکه طرح قديم که دو روز پيش تا قيمت ۴۸۰ هزار تومان بالا رفته بود، روز چهارشنبه در محدوده قيمتی ۴۴۰ هزار تومان معامله شده است.

همچنين سکه طرح جديد ۴۲۰ هزار تومان و نيم سکه نیز ۲۱۴ هزار تومان به فروش ‌رسيد.

ربع سکه هم که روز گذشته حدود ۱۶۰ هزار تومان داد و ستد شده بود، گزارش شده که به ۱۲۰ هزار تومان رسيده است.

به دنبال ادامه روند افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام کرده بود علاوه بر فروش سکه، اقدام به حراج حضوری شمش طلا خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG