لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۴

بمبی در فرودگاه مادرید منفجر شد


گروه جدايی طلبان باسک بيش از چهار دهه است برای استقلال اين منطقه از دولت مرکزی اسپانيا وارد درگيری نظامی شده است.
گروه جدايی طلبان باسک بيش از چهار دهه است برای استقلال اين منطقه از دولت مرکزی اسپانيا وارد درگيری نظامی شده است.

يک خودرو بمب گذاری شده صبح روز شنبه در فرودگاه مادريد منفجر شد که تلفات جانی در پی نداشت.


به گزارش رويترز از مادريد، پليس اسپانيا پس از دريافت پيام تهديد تلفنی مبنی بر وجود بمب در ترمينال چهار فرودگاه، اقدام به تخليه مسافران کرد.


منابع خبری اسپانيا گزارش دادند که اين حمله از سوی جدايی طلبان باسک صورت گرفته و اين گروه در پيامی تلفنی، مسووليت اين انفجار را به عهده گرفته است. در پی وقوع اين انفجار و با اطلاع قبلی پليس، ترمينال چهارم تخليه شد و در نتيجه به حاضران و مسافران حاضر در فرودگاه آسيبی نرسيد.


يکی از ماموران امنيتی که در جست و جوی خودروی بمب گذاری شده بود، در هنگام انفجارکمی آسيب ديده ولی اين حادثه کشته ای به همراه نداشت.


گروه جدايی طلبان باسک بيش از چهار دهه است برای استقلال اين منطقه از دولت مرکزی اسپانيا وارد درگيری نظامی شده که نتيجه اين درگيری ها ۸۰۰ کشته بوده است.


اين اقدام گروه جدايی طلب باسک و حمله به يک فرودگاه غيرنظامی، لغو آتش بسی است که از مارس گذشته و حدود نه ماه پيش بين دولت مرکزی اسپانيا و اين گروه به اجرا درآمده است.


خوزه لوييس ساپاترو، نخست وزير اسپانيا چندی پيش اعلام کرد حاضر به گفت و گو با جدايی طلبان باسک است اما اين گروه در پاسخ خبر داد که به جز گفت و گو و شروع مراحل استقلال باسک، حاضر نيست هيچ گفت و گو و تماس ديگری با دولت اسپانيا داشته باشد.


XS
SM
MD
LG