لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۱

مارادونا: می خواهم مربی تيم ملی آرژانتين شوم


مارادونا به عنوان يک نامزد کم اقبال به عنوان جانشين آلفيو باسيله مطرح است.(عکس: MNA)
مارادونا به عنوان يک نامزد کم اقبال به عنوان جانشين آلفيو باسيله مطرح است.(عکس: MNA)

در پی استعفای « آلفيو باسيله» از مقام سرمربی گری تيم ملی فوتبال آرژانتين، « ديه گو مارادونا» اعلام کرد: مايل است مربی تيم ملی کشورش شود.


او هنگامی که در مورد علاقه اش برای مربيگری تيم ملی آرژانتين مورد پرسش قرار گرفت، پاسخ داد: من حقيقتا علاقمند به اين کار هستم. چه کسی نمی خواهد مربی تيم ملی شود؟ برای من مساله تيم آرژانتين بيش از هر چيز مطرح است.


مارادونا به عنوان يک نامزد کم اقبال به عنوان جانشين آلفيو باسيله مطرح است. از ديگر نامزدها، ميگوئل آنخل روسو، سرجيو باتيستا، ديه گو سميوئونه و کارلوس بيانکی بخت بيشتری برای جانشينی دارند.


به نظر می آيد کاپيتان پيشين تيم ملی آرژانتين، بيشتر بخت گزينش به عنوان يک کمک مربی و يا مشاور را پيدا کند، به ويژه اگر باتيستا، همبازی مارادونا در دستيابی به قهرمانی جام جهانی ۱۹۸۶ ، به عنوان سرمربی اين تيم انتخاب شود.


خوزه لوييس براون، مدافع تيم ملی آرژانتين در سال ۱۹۸۶ و مربی تيم ملی نوجوانان زير ۱۷ سال آرژانتين، نيز شايد نقشی در تيم ملی با مربی گری باتيستا داشته باشد.


مارادونا که در اوايل دهه ۱۹۹۰ دو دوره کوتاه مربيگری را گذرانده است، همچنين گفت: باتيستا و براون بيش از من تجربه دارند. دوران مربيگری مارادونا در باشگاه ايالتی ديپورتيوو ماندی يو و سپس راسينگ کلاب بود.


مارادونا گفت: از کناره گيری باسيله در پی يک مجموعه نتايج و بازی های يکنواخت در سال جاری يکه خورده است.


او افزود: در مورد کناره گيری باسيله شگفت زده شدم و از آن متاسفم. فکر می کنم موقعيت می توانست عوض شود. شما به لحظه ای می رسيد که نمی توانيد نتيجه بگيريد و اعتماد به نفس خود را از دست می دهيد. اين به معنی آن است که تيم قوی ترين امتيازها را از دست می دهد. اما اين مرحله می گذرد. يکی دو بازی می کنيد و باز هم از فوتبال لذت می بريد.


باسيله يک روز پس از شکست يک بر صفر آرژانتين از شيلی در رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ از مقام خود کناره گيری کرد.


اين تنها شکست آرژانتين از ابتدای سال جاری ميلادی تاکنون و نخستين شکست اين کشور از همسايه اش، از سال ۱۹۷۳ تاکنون بوده است.


XS
SM
MD
LG