لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۴۵

چادر در مدارس راهنمایی و دبیرستان کازرون اجباری شد


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.
محسن توحيديان، رئيس اداره آموزش و پرورش کازرون، از اجرای مصوبه پوشيدن چادر به عنوان لباس رسمی در مدارس راهنمايی و دبيرستان دخترانه کازرون از ابتدای مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن توحیدیان در این باره گفت: «مصوبه پوشيدن چادر به عنوان لباس فرم و رسمی در مدارس راهنمايی و دبيرستان دخترانه اعلام کرده ‌است که از ابتدای مهر ماه سال جاری و سال تحصيلی جديد اجرا می‌شود.»

رئيس اداره آموزش و پرورش کازرون گفته است که آيين‌نامه عفاف و حجاب به تمام مديران مدارس ابلاغ شده است و آنها نيز توجيه شده‌اند که برای تهيه لباس‌های فرم، مشخصات موجود در آيين‌نامه را رعايت کنند.

در ماه‌های اخير، مقام‌های جمهوری اسلامی ايران، به ويژه مسئولان وزارت آموزش و پرورش، بر ترويج حجاب و عفاف بين دانش آموزان ايران تاکيد کرده‌اند.

در همين ارتباط، محمد بنيادی، معاون پرورشی و تربيت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اعلام کرد که کتاب موسوم به «عفاف و حجاب» در سال تحصيلی جديد میان دانش‌آموزان توزيع می‌شود.

وی همچنين گفت که سه هزار مدرسه قرآنی که از ابتدای تابستان کار خود را آغاز کرده‌اند، در طول سال تحصيلی نيز همچنان به فعاليت خود ادامه می‌دهند.

اين مقام آموزش و پرورش تهران پيشتر، از اعزام «يک هزار روحانی» تحت عنوان «افسر جنگ نرم» به مدارس سراسر ايران خبر داده بود.

اقدامات جديد وزارت آموزش و پرورش با هدف آنچه «پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی» ناميده شده است، صورت می‌گيرد.

در عين حال، مقام‌های وزارت آموزش و پرورش، انجام اين اقدامات را برای مقابله با جنگ نرم از سوی دشمن ضروری می‌دانند.

مقام ‌های جمهوری اسلامی ايران، بارها تکید کرده‌اند هدف جنگ نرم دشمن، جوانان هستند و از همین رو مدارس و دانشگاه‌ها بايد به سنگر اصلی مقاومت فرهنگی تبديل شود.

عليرضا افشار، معاون اجتماعی و فرهنگی وزير کشور، روز شنبه از اجرای ۲۷ طرح «ملی»، برای ترويج حجاب در ايران خبر داد.

به گزارش راديو و تلويزيون دولتی ايران، عليرضا افشار همچنين گفته است که موضوع ترويج عفاف و حجاب در ۳۰ دانشگاه ايران پيگيری شده است و تاکید کرد:«در ادارات و دستگاه‌های دولتی نيز اجرای طرح ترويج فرهنگ عفاف از اسفند سال گذشته آغاز شده است.»

وی افزود نتايج طرح عفاف و حجاب در کوتاه مدت به نتيجه نمی‌رسد و بايد «حداقل برای يک نسل بعد اميدوار بود که دخترانی عفيف و پاک در نسل‌های بعدی پديدار شوند.»
XS
SM
MD
LG