لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۵

هشدار موسوی به ايجاد آشوب‌های ساختگی تحت عنوان «فتنه سبز يا سرخ»


ميرحسين موسوی، از رهبران مخالفان دولت، نسبت به ايجاد هر گونه آشوب ساختگی در ايران تحت عنوان «فتنه سبز يا سرخ يا هر عنوان ديگری» هشدار داده و افزوده است که اين گونه اقدامات می‌تواند «وسيله‌ای برای فريب افکار عمومی و انحراف نهادهای نظارتی و تسويه حساب‌های جديد سياسی» باشد.

آقای موسوی اين موضوع را در پيامی به دانشجويان در آستانه ماه آذر و روز ۱۶ آذر، روز دانشجو، ابراز داشته است.

ميرحسين موسوی در این پیام با ناميدن ماه آذر به عنوان «ماه دانشجو»، دانشجويان را «ديده‌بان بيدار مخاطرات جامعه ايران» خوانده و به کسانی که آنها را «مستبدان» ناميد، يادآوری کرد که به کارگيری زر و زور و تزوير، فاصله مردم را با آنها بيشتر می‌کند.

اين رهبر مخالف دولت با اشاره به روز ۱۶ آذر، روز دانشجو، نوشته است که «مستبدان و خودکامگان تصور می‌کردند که بعد از آن سرکوب و کشتار، دهان انتقاد و اعتراض برای هميشه بسته خواهد ماند؛ خطايی که همه کسانی که به پيروزی برپايه ارعاب تکيه می‌کنند، مرتکب می‌شوند، و چه بد تکيه‌گاهی است ابزار سرکوب برای بقای چند روز بيشتر.»

آقای موسوی اضافه کرده است که مستبدان، روز به روز تنهاتر می‌شوند، ... هر انتقاد و نصيحتی را توطئه‌ای برای نابودی خويش می‌پندارند و بدتر آنکه منافع خودشان را مساوی با منافع ملی می‌گيرند و در چنين وضعی ناچار به سلاح‌داران تکيه می‌کنند، و به دنبال کسانی می‌گردند که چشم و گوش بسته از آنها فرمان ببرند.

اين رهبر مخالف دولت در ادامه پيام خود با اشاره به سياست حکومت جمهوری اسلامی برای به‌کارگيری شيوه غلط خريدن فرصت‌های زودگذر از طريق ايجاد بحران‌های پياپی، افزوده است که حکومت با تحکيم مناسبات فرقه‌ای با الگوی «اطاعت محض يا اخراج»، برانگيختن کينه‌های ناشی از شکاف عميق‌تر شده ميان فقرا و اغنيا، می‌خواهد قدرت چند روز بيشتری در دست قدرتمندان باقی بماند.

او با دادن هشدار نسبت به ايجاد هر گونه آشوب ساختگی در ايران تحت عنوان «فتنه سبز يا سرخ» افزوده است: شايد قرار است که به اين بهانه، باز هم آب گل‌آلود شود و کسانی باز هم به جای پاسخگويی، راهبرد فرار به جلو و از بين بردن فرصت‌ها تا مرز نابودی نظام و ايجاد بحران‌های شديد در ايران را دنبال کنند.

ميرحسين موسوی سپس در خصوص قانون هدفمند شدن يارانه‌ها گفته است که اين قانون «جراحی دردناکی ناميده می‌شود که جان اقتصاد بيمار ناشی از سياست‌های من در آوردی و فساد عميق را بيش از پيش در مخاطره قرار داده است.»

وی ادامه داده است: همه جا صحبت از فشارهای طاقت‌فرسا بر خانواده‌هايی است که اين روزها بيش از هر زمان ديگر با فقر و نداری دست و پنجه نرم می‌کنند و اشاره کرد که به همين دليل، صاحب‌منصبان نظامی و انتظامی به صراحت از بيمناکی خود نسبت به واکنش‌های عصبی مردم و خطر سوء استفاده‌های احتمالی دشمنان خارجی و مخالفان داخلی سخن می‌گويند.

آقای موسوی با طرح اين پرسش از مسئولان جمهوری اسلامی که اگر می‌دانند اجرای قانون هدفمند شدن يارانه‌ها، خسارت‌های مادی و انسانی و تشديد بی‌عدالتی به بار خواهد آورد، افزوده است: کجا رفت وعده نفت بر سر سفره‌ها و قول برخورد با مفسدين؟

او اشاره کرده است: حتی اگر تمام مساجد و نهادهای سنتی در خدمت محکوميت جنبش سبز به کار گرفته شوند، سه ميليون دانشجوی آگاه و فرهيخته می‌توانند با پراکندن پرسش‌ها و نقدها، پل‌های ارتباطی نيرومندی با همه اقشار مؤمن و مستضعف برقرار کنند و به آنها ريشه‌های عقب‌ماندگی و فقر و سقوط توليد ملی را توضيح دهند.

اين رهبر مخالف دولت تأکيد کرده است که مردم کوچه و بازار نبايد هزينه ناکارآمدی‌های دولتمردان را پرداخت کنند.

ميرحسين موسوی همچنين با تأکيد بر لزوم اجرای بدون تنازل قانون اساسی، پرهيز از خشونت، التزام به اخلاق و روش‌های اخلاقی به عنوان خط مشی اصولی همراهان جنبش سبز افزوده است: آنها با هر کس که به هر عنوان و بهانه، آشوب کور بيافريند، مخالفند و آن را به ضرر مصالح و منافع ملی ايرانيان و اهداف جنبش سبز می‌دانند.

ميرحسين موسوی در پايان پيامش ضمن تجليل از زندانيان سياسی، به ويژه دانشجويان زندانی، رسيدگی به خانواده‌های کشته‌شدگان و آسيب‌ديدگان جنبش سبز را جزو وظايف همه ايرانيان دانسته است.

XS
SM
MD
LG