لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۳

پیش بینی طالع بین ها در مورد انتخابات آمریکا


عکس:AFP
عکس:AFP

طالع بین های اسرائيلی و هندی که به پيش بينی برخی از رخدادهای جهانی شهرت دارند، درباره نتيجه انتخابات آمريکا به رقابتی ناخواسته کشانده شده اند.


اکثر طالع بین های اسرائيلی که رخدادهايی مانند قتل اسحاق رابين، نخست وزير پيشين اين کشوردر نوامبر ۱۹۹۵ ، يا جنگ « سی و سه روزه با حزب الله لبنان» را پيش بينی کرده بودند، اتفاق نظر دارند که نتيجه انتخابات رياست جمهوری آمريکا بلافاصله روشن نخواهد شد و اين ماجرا به يک بحران تبديل می شود وحتی ممکن است که کار به دادگاه بکشد.


طالع بین های اسرائيلی می گويند امور به سهولت پيش نخواهد رفت و اينگونه نيست که بامداد روز چهارشنبه، پنجم نوامبر، روشن شده باشد که کداميک از دو نامزد، رهبر بعدی آمريکا است.


اين طالع بین ها اتفاق نظر دارند که رخدادهايی کم سابقه دامنگير نتايج انتخابات خواهد شد و حتی اگر سناتور باراک اوباما به عنوان برنده اعلام شود، رسيدن به پيروزی برای وی دشوار خواهد بود.


تاريخ تولد باراک اوباما که روز چهارم اوت ۱۹۶۱ است و او را متولد ماه مرداد (برج «اسد» با سمبل شير) نشان می دهد، می گويد هرچند که متولدين شير از تنگناها و تقلاهای شديد سال های اخير زندگی خود رها می شوند، اما از روی ساعت دقيق و محل تولد آقای اوباما که هونولولو در هاوايی است، و بويژه نظر به وضع ستارگان برای سناتورجان مک کين و سارا پی لين، روزهای آسانی برای آقای اوباما پيش بينی نمی شود.



اکثر طالع بین های اسرائيلی اتفاق نظر دارند که نتيجه انتخابات رياست جمهوری آمريکا بلافاصله روشن نخواهد شد و اين ماجرا به يک بحران تبديل می شود وحتی ممکن است که کار به دادگاه بکشد.

سناتور مک کين روز ۲۹ اوت ۱۹۳۶ در «کوکو نولو» پايگاه نيروی دريايی آمريکا در کانال پاناما که پدرش در آنجا خدمت نظامی می کرد، به دنيا آمد. نشانه برج تولد او، «سنبله» يا «دوشيزه» (شهريور) است.


سارا پی لين نيز روز يازدهم فوريه ۱۹۶۴ (برج ) در«سندپوينت» در ايالت آيداهو به دنيا آمد. نشانه برج او، «دلو» يا «آب کش» (بهمن) است.


خانم ميريام بنيامينی، يکی از مشهورترين طالع بین های يهودی، که قتل اسحاق رابين و فجايع يازدهم سپتامبر آمريکا را پيش بينی کرده و از اين فجايع در برنامه هايی در رسانه های اسرائيلی سخن گفته بود، چهار روز مانده به موعد انتخابات آمريکا، می گويد بر عقيده خود پابرجا است که وضع برای آقای اوباما آسان نخواهد بود.


وی تازه ترين کتاب خود را نيز در ماه اکتبر ۲۰۰۸ منتشرکرد که ازسوی آينده نگران علمی درهمايش علمی آنها مورد بررسی قرارگرفت.


خانم بنيامينی می گويد سارا پی لين آينده ای روشن دارد و در آينده آمريکا، نقش مهمی ايفا خواهد کرد و اگر نه در حال حاضر، اما در آينده، ايفاگر وظايف مهم برای جامعه و سياست آمريکا خواهد بود.


تمامی طالع بین های اسرائيلی می گويند آمريکا با بحران تازه ای روبرو می شود.


آنها در مورد نقش الکتروکالج ها، ابر رای ها، که رييس جمهوری آمريکا را انتخاب می کنند، می گويند به رغم حضور آنها، ابهامات انتخابات فورا زدوده نخواهد شد.


در هر حال، اکثر قريب به اتفاق طالع بین های اسرائيلی معتقدند که به رغم عقب ماندن سناتور مک کين از رقيبش، آنگونه که در نظرسنجی ها بازتاب می يابد، بخت او هنوز کم نيست.


طالع بین های اسرائيلی می گويند در اواخر ۲۰۰۹ و اوائل ۲۰۱۰، رهبر بعدی آمريکا بايد تصميمات حياتی را در مورد کمک به اسرائيل اتخاذ کند، زيرا بحرانی نظامی و جدی را پيش بينی می کنند که ايران در طرف ديگر آن است و اين بحران می تواند به جنگ جهانی و حتی «ويرانی های دهشتناک» منجر شود.


فلاسفه يهود و طالع بينان مهم قرون گذشته، مانند « نوستر آداموس» نيز اين نظر را در طالع بينی های خود ارائه کرده اند.


اين در حالی است که طالع بین های هندی نيز که در جهان محبوبيت دارند، پيش بينی کرده اند که پيروزی آقای اوباما برای آنها قطعيت يافته است و او با تفاوت آرا فاحشی نسبت به رقيب خود، نخستين رييس جمهور رنگين پوستی خواهد بود که به کاخ سفيد راه می يابد.



طالع بین های هندی پيش بينی کرده اند که پيروزی آقای اوباما برای آنها قطعيت يافته است و او با تفاوت آرا فاحشی نسبت به رقيب خود، نخستين رييس جمهور رنگين پوستی خواهد بود که به کاخ سفيد راه می يابد.

هنگامی که در نظرسنجی های بين المللی ازمردم هند پرسيده بودند که اگرمی توانستند در انتخابات آمريکا رای دهند، به کدام نامزد رای می دادند، از هر ده پرسش شونده، ۹ نفر سناتور اوباما را برگزيده بودند.


در هند، ميزان حمايت مردم از اوباما، مانند نظرسنجی مشابه در کنيا، زادگاه پدر مسلمان باراک اوباما بود.


هر چند، ۷۴ درصد يهوديان آمريکا در نظرسنجی ها اعلام کرده اند که به سناتور اوباما رای خواهند داد و مانند تاريخ انتخابات آمريکا، به حزب دموکرات وفادارند، اما در اسرائيل، اکثرمردم در چند نظرسنجی در روزهای اخير می گويند سناتور مک کين را ترجيح می دادند.


انتخاب آنها تنها بر اساس درنظرگرفتن منافع اسرائيل بيان شده است.


از آنها پرسيده شده بود که کدام نامزد، منافع اسرائيل را بهتردرک می کند؟ اين گزينش به دليل نظرات سناتور مک کين در مورد محمود احمدی نژاد و جمهوری اسلامی ايران بيان شده است.


رسانه های اسرائيلی می نويسند ممکن است که نظرات طالع بین های اسرائيلی و هندی متاثر از جامعه اطراف خود باشد. اما طالع بین های اسرائيلی اين موضوع را رد می کنند و می گويند تنها بر اساس نقشه ستارگان و تاثيرات حرکت ستاره ها، پيش بينی خود را بيان کرده اند.


XS
SM
MD
LG