لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۱

اوباما به زودی معاون خود را معرفی می کند


انتظار می رود که باراک اوباما در پايان هفته معاون خود را پيش از برگزاری کنوانسيون ملی حزب دمکرات در شهر دنور معرفی کند.(عکس: epa)
انتظار می رود که باراک اوباما در پايان هفته معاون خود را پيش از برگزاری کنوانسيون ملی حزب دمکرات در شهر دنور معرفی کند.(عکس: epa)

سناتور باراک اوباما، نامزد حزب دمکرات برای انتخابات رياست جمهوری آمريکا، در روزهای آتی، معاون خود را معرفی خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اين انتخاب در حالی انجام خواهد شد که در حزب دمکرات، چهره های سرشناس بسياری برای تصدی سمت معاونت آقای اوباما وجود دارند.


از جمله اين چهره ها، تيم کين (فرماندار ويرجينيا)، سناتور جو بايدن، سناتور اوان بی، و کاتلين سيبليوس(فرماندار کانزاس) هستند.


اين در حالي است که این احتمال وجود دارد باراک اوباما، رقيب خود در انتخابات تعيين نامزد حزب دمکرات برای رياست جمهوری آمريکا، يعنی سناتور هيلاری کلينتون، را به عنوان معاون خود معرفی کند.


این احتمال وجود دارد باراک اوباما، رقيب خود در انتخابات تعيين نامزد حزب دمکرات برای رياست جمهوری آمريکا، يعنی سناتور هيلاری کلينتون، را به عنوان معاون خود معرفی کند.

بر اساس اين گزارش، انتظار می رود که باراک اوباما در پايان هفته، معاون خود را پيش از برگزاری کنوانسيون ملی حزب دمکرات در شهر دنور در ايالت کلرادو معرفی کند.


در اين ميان، ديويد پلوف، مدير تبليغاتی آقای اوباما، با ارسال ای ميل هايی برای هواداران وی گفته است که بوسيله اس ام اس از تصميم آقای اوباما مطلع خواهند شد.


اين در شرايطی است که ستاد تبليغاتی باراک اوباما اطلاعات اندکی در اين خصوص منتشر کرده است.


آقای اوباما روز دوشنبه در شهر نيومکزيکو اعلام کرد که تا زمان معرفی فرد مورد نظر خود، خبری در این مورد اعلام نخواهد کرد.


بر اساس گزارش ها، بحث تعيين معاون برای باراک اوباما در حالی مطرح است، که تازه ترين نظر سنجی ها نشان می دهد جان مک کين، نامزد جمهوريخواهان در انتخابات آمريکا، فاصله خود را با اوباما به سه درصد کاهش داده است.


اين در حالی است که دو ماه پيش، باراک اوباما هشت درصد از رقيب جمهوريخواه خود جلوتر بود.


در تفسيرهای مربوط به نظر سنجی جديد، چنين گفته می شود که افزايش محبوبيت جان مک کين تا حد زيادی مديون چهره ای است که وی به عنوان يک رهبر موثر و قاطع از خود ارائه می دهد.


برخی تحلیلگران می گویند که به نظر می رسد کارزار تبليغاتی سناتور مک کين تاثير خوبی داشته است. در چنين شرايطی، آقای اوباما به تمام آرای بالقوه، از جمله آرای طرفداران خانم کلينتون نيازمند است.


به همين دليل، در اقدام تازه ای برای جلب رای بخش وسيع تری از طرفداران حزب دمکرات آمريکا، قرار است نام هيلاری کلينتون در کنار باراک اوباما در فهرست نامزدان اين حزب برای انتخابات رياست جمهوری آمريکا قرار گيرد.


باراک اوباما، اولين نامزد سياهپوست مقام رياست جمهوری در آمريکا، سعی می کند رای زنان و کارگران سفيد پوست را که از خانم کلينتون حمايت می کردند و ممکن است به سمت جان مک کين متمايل شوند، به سوی خود جلب کند.


در کنفرانس سراسری حزب دمکرات آمريکا که در روزهای ۲۵ تا ۲۸ اوت برگزار خواهد شد، نمايندگان می توانند با دادن رای سمبليک به خانم کلينتون، حمايت ضمنی خود را از باراک اوباما اعلام کنند.


در اجتماع سالانه حزب دمکرات به عنوان نشانه ديگری از وحدت در اين حزب، اولين سخنرانی ها به بيل کلينتون و هيلاری کلينتون اختصاص داده شده است و به اين ترتيب، خانواده کلينتون که از آغاز دهه ۱۹۹۰ ميلادی جزو کانون های اصلی قدرت در حزب دمکرات بوده اند، می توانند در جلب حمايت برای باراک اوباما نقش موثری ايفا کنند.


در اين ميان، برخی از تحليلگران با اشاره به اين گزارش ها، بخت خانم کلينتون برای معرفی به عنوان معاون آقای اوباما را بيش از سايرين می دانند.


XS
SM
MD
LG