لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۱

پروژه های عمرانی ۳۷  میلیارد دلاری ابوظبی به رغم کاهش بهای نفت ادامه دارد


عکس، تزیینی است.
عکس، تزیینی است.

ابوظبی، که دارای ۶ درصد کل ذخایر نفت جهان است، برنامه های عمرانی را که پیش از کاهش قیمت های نفت در سال ۲۰۱۴ آغاز کرده بود، سرعت بخشیده است. این برنامه شامل ۱۰ پروژه به ارزش کل ۳۷ میلیارد دلار می شود که تاسیس شاخه ای از موزه لوور فرانسه، یک پایانه جدید فرودگاهی و یک نیروگاه اتمی از جمله این پروژه ها به شمار می روند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، این پروژه ها قرار است تا سال ۲۰۲۰ به پایان برسند.

موزه لوور ابوظبی قرار است تا پایان ماه جاری میلادی تکمیل شود. این پروژه ۱.۱۴ میلیارد دلاری شامل بخش ویژه کودکان و سالنی با گنجایش ۲۸۰ تن خواهد بود.

همچنین، نخستین نیروگاه اتمی امارات متحده عربی از ماه می ۲۰۲۰، حدود ۲۵ درصد نیاز برق این کشور را تامین خواهد کرد. این پروژه ۲۳ میلیارد دلاری شامل ۴ رآکتور با ظرفیت تولید ۵۶۰۰ مگاوات است.

پایانه جدید فرودگاهی ابوظبی، که با هزینه ۳.۵ میلیارد دلار ساخته خواهد شد ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاههای امارات را دوبرابر کرده و به ۳۰ میلیون مسافر در سال خواهد رساند. این پایانه که در ۶ طبقه ساخته می شود شامل یک هتل، فروشگاه ها و رستوران های مختلف خواهد بود و قرار است در ژانویه ۲۰۱۹ به بهره برداری برسد.

علاوه بر این، پروژه تونل فاضلاب ابوظبی به طول ۴۱ کیلومتر یکی از طولانی ترین تونل ها در جهان است که دارای ۴۳ کیلومترتونل های فرعی خواهد بود. این پروژه ۱.۵ میلیارد دلاری قرار است در سه ماهه سوم امسال افتتاح شود.

پروژه دیگری با هدف ساخت یک بزرگراه جدید و بهینه سازی راه های موجود که ابوظبی را به عربستان سعودی متصل خواهد کرد در جریان است. این پروژه که شامل ۱۵ روگذر است ۱.۵ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

پروژه ساخت شبکه راه ها، فاضلاب، برق رسانی، آب رسانی، روشنایی، وتاسیسات برای شهر زاید که منطقه ای جدید در ابوظبی است ۱۹ درصد پیشرفت دارد. این پروژه با هزینه ۹۰۹ میلیون دلار قرار است تا ژانویه ۲۰۲۰ به اتمام برسد.

پروژه مسکن سازی برای ۳ هزار تن در نزدیکی شهر العین شامل یک مدرسه، یک درمانگاه، و دیگر امکانات است. این پروژه با هزینه ۱.۵ میلیارد دلار قرار است تا پایان امسال تکمیل شود.

پروژه ساخت بیمارستان ۷۱۹ تختخوابی شهر العین ۱.۲ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و در ماه دسامبر ۲۰۱۸ به بهره برداری خواهد رسید. العین دومین شهر بزرگ ابوظبی و چهارمین شهر بزرگ امارات متحده عربی است.

پروژه مجتمع مسکونی در العین با هزینه ۱.۱۴ میلیارد دلار شامل واحدهای مسکونی برای ۲ هزار تن است و تا پایان ماه جولای به بهره برداری خواهد رسید.

نخستین بیمارستان تخصصی سوختگی در امارات، مجهز به ۷۳۹ تخت، با هزینه ۱.۱ میلیارد دلار در انتهای ماه ژانویه افتتاح خواهد شد.

XS
SM
MD
LG