لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۵

ورود سرباز اسراییلی به فرودگاه مهرآباد تهران


هواپیمایی ترکیه دوبار دچار نقص فنی شده بود.
هواپیمایی ترکیه دوبار دچار نقص فنی شده بود.

يک مسافر اسراييلی پرواز «ترکيش اير لاين» که به دليل مشکلات فنی مجبور به فرود اضطراری در تهران شده بود، از ترس اينکه مقامات تهران او را به خاطر مليتش اذيت کنند، خود را انگليسی معرفی کرد.


آسوشيتدپرس به نقل از روزنامه های اسراييلی می نويسد:« هواپيمای خطوط پروازی ترکيش ايرلاين، ساعاتی پس از بلند شدن از استانبول، به دليل نقص فنی مجبور شد که ساعاتی را در تهران سپری کند و مسافری که نامش به نام «بنی» ثبت شده بود در پرسش اوليه در خاک تهران به مقامات ايران گفت که انگليسی است.»


روزنامه هارتض از قول او نوشته است که اين کار را فقط برای اذيت نشدن انجام داده در حالي که ايرانی ها به او گفتند که می دانند اسراييلی است.


به نوشته اين روزنامه، تمام ۱۲۳ مسافر اين پرواز، به اجبار يک شب را در سالن ترانزيت فردوگاه بين المللی مهرآباد گذراندند و با وجودي که پرواز آنها يک روز به تاخير افتاد، ايرانی ها به دليل اينکه اين مسافران ويزای ورود به خاک ايران را نداشتند، به آنها اجازه ندادند که شب را در هتل بگذرانند.


بنی به اين روزنامه گفته است که مقامات ايران با وجودي که از مليتش اطلاع داشتند اما با مهربانی با او رفتار کردند.


روزنامه یدیعوت آخرونوت از قول وی در وب سایتش نوشته است:« گارد فرودگاه رفتار بسيار خوبی داشتند. من حتی يک جعبه موسيقی چوبی هم از آنها کادو گرفتنم و آنها مرا دعوت کردند که دوباره از ايران ديدن کنم و من هم از آنها خواستم که وقتی بين دو کشور صلح شد به اسراييل بيايند.»


بنی به این روزنامه اسراییلی گفته است:«واقعيت اين است که من ترسيده بودم. من درارتش اسراييل خدمت می کنم و در کامپيوترم چند عکس با لباس نظامی در نواره غزه داشتم.»


وقتی که که شرکت هواپیمایی ترکيش ايرلاين يک هواپيمای جايگزين به تهران فرستاد، مسافرين برای دومين بار مجبور شدند که در تهران فرود بيايند و سرانجام وقتی که پرواز در بمبئی به زمين نشست، کنسول اسراييل از بنی استقبال کرد.


XS
SM
MD
LG