لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۰

فوربس، پوتین را برای چهارمین سال متوالی، قدرتمندترین فرد جهان دانست


این چهارمین سال پیاپی است که آقای پوتین در صدر این فهرست ۷۴ نفره قرار می‌گیرد
این چهارمین سال پیاپی است که آقای پوتین در صدر این فهرست ۷۴ نفره قرار می‌گیرد

نشریه آمریکایی «فوربس» روز چهارشنبه ۲۴ آذر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، را به عنوان قدرتمندترین فرد جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی کرد.

این چهارمین سال پیاپی است که آقای پوتین در صدر این فهرست ۷۴ نفره قرار می‌گیرد.

در رتبه‌ بندی سالانه فوربس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، دومین فرد قدرتمند جهان شناخته شده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان؛ شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین؛ و پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک های جهان؛ ژانت یلین، رئیس فدرال رزرو آمریکا؛ و بیل گیتس، بنیانگذار مایکرو سافت و رئیس بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس، به ترتیب رتبه‌های سوم تا هفتم را کسب کرده‌اند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز در رده‌بندی قدرتمندترین افراد جهان از نظر نشریه فوربس، در رتبه ۱۸ و بالاتر از افرادی همچون باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل؛ و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما در رده بندی فوربس، چهل و هشتم شده و این در حالیست که اودر رده بندی سال ۲۰۱۵ میلادی، نفر دوم شده بود.

بر اساس رده بندی نشریه فوربس، مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، در رتبه دهم و ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی، در رتبه ۱۶ قرار گرفته است.

فوربس نوشته است که بفهرستی شامل صدها تن در سراسر جهان را مورد بررسی قرار داده است.

به نوشته سایت فوربس، برای تهیه فهرست ۷۴ نفری قدرتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی، معیارهایی چون میزان کنترل بر مردم، منابع اقتصادی تحت کنترل هر شخص و داراییهای اشخاص در نظر گرفته شده بودند.

بر همین اساس، پاپ فرانسیس، به دلیل آنکه رهبر روحانی بیش از یک میلیارد کاتولیک جهان است، و ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، به دلیل وجود ۲۰ درصد ذخایر شناخته شده نفت جهان در این کشور در فهرست قدرتمندترین اشخاص در جهان قرار گرفتند.

در عین حال، یک معیار مهم برای معرفی قدرتمندترین اشخاص در جهان، توانایی های آنان در حوزه های مختلف بوده است.

فوربس نوشته است که یک معیار برای معرفی افراد قدرتمند جهان توانایی استفاده از قدرت شان بوده و در این مورد به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اشاره کرده است.

رهبر کره شمالی که در رده بندی فوربس، در رتبه ۴۳ قرار دارد، کنترل زندگی و مرگ ۲۵ میلیون تن را در این کشور در دست دارد.

XS
SM
MD
LG