لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۸

«برادر محمود احمدی نژاد برکنار شد»


داوود احمدی نژاد
داوود احمدی نژاد
یک خبرگزاری ایران روز دوشنبه گزارش داد که داود احمدی‌نژاد از نمايندگی ويژه رئيس جمهور و ‌دبيری کميته دائمی پدافند غيرعامل کنار گذاشته شده است.

وی در آبان ماه سال ۸۷ به حکم برادر خود، محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور و دبير ‌کميته دائمی پدافند غيرعامل کشور منصوب شده بود.

خبرگزاری فارس که این خبر را منتشر کرده است به دليل برکناری داود احمدی نژاد اشاره نکرده و فقط نوشته است که او طی روزهای اخير از اين سمت کنار گذاشته شد.

تاکنون اين خبر از سوی دولت و يا رسانه های دولتی و نيز خود داود احمدی نژاد تاييد يا تکذيب نشده است.

در اين ميان، وبسايت الف، متعلق به احمد توکلی، رييس مرکز پژوهش های مجلس، به نقل از يک وبسايت دیگر نوشت که يک مقام آگاه در کميته دائمی پدافند غيرعامل، برکناری داوود احمدی‌نژاد از اين کميته را به‌ دليل خروج اين دبيرخانه برای هماهنگی نيرو و انسجام داخلی بيشتر از نهاد رياست‌ جمهوری و انتقال به ستاد کل نيروهای مسلح اعلام کرد.

بر اساس اين گزارش، حضور داوود احمدی‌نژاد باعث کندی کارها و توقف برخی از پروژه‌های پدافند غيرعامل بوده‌ و برکناری اش از دبيرخانه دائمی پدافند غير عامل، هيچ ارتباطی به مواضع وی با جريان انحرافی نداشته است.

با اين همه، در اين گزارش، به دليل برکناری داود احمدی نژاد از نمايندگی ويژه رئيس جمهور اشاره نشده است.

اين در شرايطی است که به نوشته خبرگزاری فارس، داود احمدی‌نژاد، برادر بزرگتر رييس جمهور، يکی از اولين و اصلی‌ترين منتقدان جريان انحرافی است که افشاگری‌های بسيار و انتقادهای شديدی عليه عناصر اين جريان داشته است. ‌

جريان انحرافی به نزديکان محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، مانند اسفنديار رحيم مشايی، حميد رضا بقايی و محمدرضا رحيمی گفته می شود.

خبرگزاری فارس همچنين نوشته است که داود احمدی‌نژاد اخيراً در مراسمی با حضور وزير، معاونان و مسئولان يکی از وزارتخانه‌ها، با انتقاد از عملکرد جريان انحرافی، از آنچه مفاسد اقتصادی اين جريان ناميد، پرده برداشته و از تبعيت نکردن عناصر اين جريان از ولايت فقيه به شدت انتقاد کرده بود.

پيشتر، روزنامه‌های روزگار و کيهان روز نهم خرداد ماه سال جاری خبر داده‌ بودند که داود احمدی‌نژاد در اظهاراتی عليه جريان انحرافی در دولت گفت که جريان انحرافی در دولت با هزينه ميلياردی قصد دارد دور آينده مجلس را قبضه کند.

قرار است انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری برگزار شود.

داود احمدی نژاد پيش از اين نيز گفته بود که اسنادی کاملا سری در اختيار دارد که نشان می دهند جريان انحرافی در تلاش است تا حذف نظام ولايی را در اين مملکت پياده کند.

داوود احمدی نژاد فساد سياسی و فساد اقتصادی را تنها دو سطح از فساد جريان انحرافی توصيف کرده و گفته بود که از مقولات ديگری از فساد در اين جريان نيز اطلاع دارد، اما انتشار اسناد آن را بايد آن را برای وقت ديگری گذاشت.

وی در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس نيز گفت: بعضی از اعضای انجمن حجتيه که اکنون به «راه حقيقت» تغيير نام داده اند، جريان فتنه آينده را خلق می کنند. اين جريان در صدد است که کشور را دچار تزلزل کرده و با افراد مبتذل ارتباط برقرار کند.
XS
SM
MD
LG