لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۲

بازداشت ۵۵ زن و مرد در یک مهمانی مختلط در کرمان


تصویر،‌ آرشیوی است.
تصویر،‌ آرشیوی است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان از «انهدام یک باند بزرگ برپایی پارتی‌های شبانه» در این شهر و بازداشت ۵۵ زن و مرد در این رابطه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دادخدا سالاری روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت، گفت که این ۵۵ زن و مرد٬ هنگام بازداشت٬ «در حال مصرف مشروبات الکلی و رقص و پایکوبی به صورت مختلط» بوده‌اند.

به گفته او،‌ دادستانی کرمان پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر «تشکیل باندی با سردستگی فردی معلوم‌الحال و از مرفهین بی‌درد در امر برپایی مجالس لهو و لعب و ارتکاب معاصی»٬ برخورد با اعضای این «باند» را در دستور کار قرار داد.

به گفته این مقام قضایی٬ پلیس کرمان پس از تحت نظر گرفتن برخی از اعضای این «باند»٬ «مکان برپایی پارتی در یکی از منازل واقع در شهر کرمان» را شناسایی و به دنبال «صدور حکم قضائی»٬ شرکت‌کنندگان در این مهمانی را بازداشت کرد.

دادخدا سالاری افزود که مکان برپایی این مهمانی با عنوان «مکان برپایی جرم»٬ با حکم قضائی پلمب شده است.

وی همچنین اضافه کرد که «در این رابطه ۱۹ دستگاه خودروی لوکس و گرانقیمت٬ دو دستگاه موتورسیکلت سنگین٬ ۱۰ لیتر مشروبات الکلی و سایر وسایل جرم از متهمان کشف و توقیف» شده است.

این مقام قضایی اشاره نکرد که «سایر وسائل جرم»٬ چه بوده‌اند.

بر اساس این گزارش٬ دادستان عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد که «به غرب‌زدگان و پیروان فرهنگ منحط غربی» اجازه داده نخواهد شد که «با هنجارشکنی و افعال مجرمانه چهره دینی استان کرمان را مخدوش کنند.»

هفته گذشته نیز دادستان عمومی و انقلاب قم از بازداشت ۴۵ زن و مرد در «پارتی شبانه» در یک کارگاه مبل‌سازی خبر داده بود.

مهدی کاهه گفته بود برای ماموران «محرز» شد که شرکت‌کنندگان در این مهمانی٬ مرتکب «جرائمی نظیر اشاعه و ایجاد موجبات فساد و فحشا، شرب خمر و روابط نامشروع» شده‌اند.

پلیس و قوه قضائیه ایران به طور مکرر اخباری مبنی بر بازداشت شرکت‌کنندگان در میهمانی‌های خصوصی که از نظر آنها بدلیل «مختلط» بودن٬ «نامشروع» است٬ منتشر می‌کنند.

این بازداشت‌ها که در شهرهای مختلف ایران رخ می‌دهد٬ حتی به جشن‌های تولد و عروسی نیز کشیده شده و تاکنون ده‌ها تن در این ارتباط بازداشت یا به قید تعهد و پرداخت جریمه آزاد شده‌اند.

XS
SM
MD
LG