لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۴

نماینده ولی فقیه:‌ غرب‌گراها به دنبال مجلس معتدل و منفعل هستند


نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران روز پنج‌شنبه، هشتم بهمن‌ماه، با اشاره به این که «غرب‌گراها به دنبال مجلس معتدل و منفعل برای آینده هستند» گفت: «خواسته ما و رهبر انقلاب، مجلسی انقلابی برای ایستادن در مقابل نفوذ تفکر غرب‌‌گرایی است.»

گرچه علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه، به هویت افراد مورد نظر خود اشاره نکرده، این گفته‌اش می‌تواند اشاره‌ای غیرمستقیم به حسن روحانی و اطرافیانش باشد که همواره دولت او را «دولت اعتدال» نامیده و بر میانه‌روی تاکید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ علی سعیدی با اعلام این موضوع در یک سخنرانی در شهر اصفهان افزود: مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آتی باید در شأن و تراز انقلاب باشد.

قرار است انتخابات دو مجلس در روز هفتم اسفند سال جاری برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران همچنین عملکرد شورای نگهبان را جهادگونه توصیف کرده و گفت:‌ رهبری امروز به تنهایی در مقابل تفکر غرب ایستاده است.

رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان انتقادهایی را به دنبال داشته است. از جمله کسانی که به این اقدام انتقاد کرده‌اند، حسن روحانی، ‌رئیس جمهور، و آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ هستند.

در این ارتباط،‌ رئیس جمهوری ایران روز اول بهمن گفت: «آیا ما باید یک جناحی در کشور را که جمعیت خود و هوادارانش به چیزی حدود ۱۰ میلیون نفر می‌رسد، نادیده بگیریم؟»

این در حالی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی،‌ روز سی‌ام دی‌ماه در سخنانی حمایت خود را از شورای نگهبان ابراز داشته و گفتد:‌ در هیچ جای دنیا کسی که اصل نظام را قبول ندارد به مراکز تصمیم‌گیری راه نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به این که عده‌ای غرب‌گرا هستند،‌ افزود: «امروز کسانی که از چهارراه انقلاب فاصله گرفته‌اند... در پی به انحراف کشیدن انقلاب هستند، ولی باید بدانند انقلابیون در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های آنان ایستاده‌اند.»

در ماه‌های اخیر،‌ شماری از چهره‌ها و گروه‌های اصولگرا و هواداران آیت‌الله خامنه‌ای با تکیه بر مفهوم نفوذ که او مطرح کرده است از تلاش جریانی که «غرب‌گرا»‌ می‌خوانند، ‌انتقاد کرده و خواستار آن شده‌اند که اعضای این جریان وارد مراکز تصمیم‌گیرنده در ایران نشوند.

به گزارش فارس، علی سعیدی افزود: جریانی از سال ۶۸ تاکنون به دنبال ارتباط گرفتن با آمریکا هستند.

وی نامی از اعضای این جریان نام نبرد، اما این سخنان می‌تواند اشاره به ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال ۶۸ پس از درگذشت آیت‌الله خمینی،‌ بنیانگذار جمهوری اسلامی،‌ باشد.

XS
SM
MD
LG