لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۱

«چهار فعال کارگری در سنندج همچنان در بازداشت هستند»


تصویری از یکی از تجمع های اعتراضی کارگران در سنندج
تصویری از یکی از تجمع های اعتراضی کارگران در سنندج
با گذشت چهار روز از بازداشت شماری از فعالان کارگری در سنندج، هنوز چهار تن از آنان زندانی هستند.

غالب حسينی، وفا قادری، يدالله قطبی و خالد حسينی، از اعضای کميته هماهنگی برای ايجاد تشکل های کارگری، روز ۱۱ ارديبهشت، اول ماه مه، و پيش از برگزاری اين روز، در پی احضار به اداره اطلاعات سنندج بازداشت شدند.

بازداشت اين فعالان کارگری پس از آن صورت گرفت که آنها از دادن تعهد مبنی بر شرکت نکردن در مراسم روز جهانی کارگر خوددداری کردند.

همزمان با اين بازداشت ها، شمار ديگری از فعالان کارگری در سنندج و سقز بازداشت شدند.

محمود صالحی، شيث امانی، صديق کريمی و شريف ساعدپناه، از جمله بازداشت شدگان بودند که مدت کوتاهی پس از برگزاری مراسم روز جهانی کارگر آزاد شدند.

در اين خصوص، کميته هماهنگی برای ايجاد تشکل های کارگری با انتشار بيانيه ای اعلام کرد که جای کارگران در زندان نيست و زندانيان کارگر، هيچ جرمی جز دفاع از حقوق خود و ديگر کارگران مرتکب نشده‌اند.

اين تشکل کارگری همچنين خواستار آزادی چهر عضو بازداشتی خود شد.

در اين ميان، به گزارش وبسايت اتحاديه آزاد کارگران ايران، خانواده‌های کارگران بازداشت شده در سنندج صبح روز چهارشنبه با همراهی تعدادی ديگر از خانواده های کارگری دست به تجمع اعتراضی در مقابل ستاد خبری اداره اطلاعات دراين شهر زدند.

آنها خواستار آزادی فوری و بی قيد و شرط غالب حسينی، وفا قادری، يدالله قطبی و خالد حسينی از زندان شدند.

بر اساس اين گزارش، در پی تجمع چهار ساعته اين گروه، به خانواده‌های فعالان کارگری بازداشتی گفته شد که پرونده های آنان در حال طی شدن مراحل قانونی است، اما گفته نشد که آنان چه زمانی آزاد می شوند.

در اين ارتباط، اتحاديه آزاد کارگران ايران با حمايت از اعتراض خانواده‌های بازداشت شدگان در سنندج اعلام کرد که آنها هيچ جرمی مرتکب نشده‌اند و مامورين امنيتی با ادامه بازداشت شان قصد پرونده سازی دارند.
XS
SM
MD
LG